سیاستاخباراقتصادTOPجامعه

جلسۀ کابینۀ امارت اسلامی به ریاست عالیقدر امیرالمومنین برگزار شد

کابل / 4 حمل / باختر
به ریاست شیخ الحدیث والتفسیر امیرالمؤمنین ‪هبة الله اخندزاده جلسۀ کابینۀ امارت اسلامی افغانستان، در قندهار برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این جلسه، شیخ الحدیث والتفسیر امیرالمؤمنین ‪هبة الله اخندزاده، به وزیران و مسوولان در مورد کارهای اداره ها و شعبه‌ های مختلف، استحکام و تقویت بیشترامارت اسلامی، برقراری نظم و حل مشکلات توصیه‌ ها و هدایات لازم صادر کرد..
جلسه کابینه، با حضور رییس الوزرای امارت اسلامی و معاونان وی، وزیران دفاع، امور داخله، حج و اوقاف، اقتصاد، مالیه، عدلیه، فواید عامه، امربالمعروف و نهی عن المنکر، احیا و انکشاف دهات، مخابرات، کار و امور اجتماعی، تحصیلات عالی، معارف، معادن و پترولیم، زراعت، صحت عامه، تجارت و ترانسپورت و هوانوردی، قاضی القضات و رییس ستره محکمه، رییسان استخبارات، اکادمی علوم، اداره امور، احصائیه، د افغانستان بانک و جمعیت هلال احمر افغانی، شاروال کابل و همچنان سخنگوی امارت اسلامی و شماری دیگر از مسوولان، برگزارشد.
در این جلسه، در رابطه به قوانین و اجراات اداره های امارت اسلامی، تعامل با مردم، دریافتن راه حل اساسی برای مشکلات اقتصادی، جمع آوری تمام مجاهدین امارت اسلامی و استخدام و تنظیم آنان در اداره های امنیتی و درمجموع؛ به منظور پیشبرد هرچه بهتر تمام امور دولتی، هدایت داده شد و تصامیم لازم اتخاذ شد.
همچنان، عالیقدر امیرالمومنین برای عملی‌ شدن هرچه بهتر شریعت اسلامی در کشور، رهنمود های مشخصی را به ارگان‌های مربوط ارائه کرد که در نتیجۀ آن احکام اسلامی به گونۀ منظم و خوب ‌تر در جامعه تطبیق خواهد شد و تمام افغانان زیر چتر احکام اسلامی، زندگی آرام و خوشحال خواهند داشت.
درجلسه، به کمیسیون اقتصادی به ریاست ملا برادر آخند وظیفه سپرده شد که برای رشد و رفاه اقتصادی کشور؛ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را جلب کند، تا راه برای تولید برق، اعمار سرک ها و استخراج معادن، هموار شود و باید برای تمام پروژه‌ها و برنامه‌ های خورد و بزرگ اقتصادی، سهولت‌های ممکن ایجاد کند.
همچنان به کمیسیون اداری به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا وظیفه سپرده شد که برای اصلاح سیستم‌های اداری و رفع مشکلات در بخش‌ مالی و سایر بخش‌ها، گام ‌های لازم برداشته شود و سپس آن را با مقام رهبری شریک کند.
درجلسۀ کابینه در رابطه به جمع‌ آوری معتادان مواد مخدر و تداوی آنان و جلوگیری از خرید و فروش مواد مخدر در کشور و‌ برخی موارد دیگر نیز هدایات لازم داده شد.
به همین ترتیب عالیقدر امیرالمومنین برای حفاظت اسلحه، وسایط و دیگر وسایل دولتی و احتیاط با بیت المال، به همه وزیران و‌ مسوولان اداره های مربوط هدایات لازم داد .
عالیقدر امیر المومنین گفت: اگر توان داشته باشد برای تک تک افغانان، اعم از مرد و زن، معاش تعیین می کند، زیرا مشکلات و مسایل ملت بیچارۀ خود را درک می‌ کند و اما هنوز امارت اسلامی از لحاظ اقتصاد ضعیف است مردم باید با نظام خود همکاری کنند، برای جمع آوری عشر و زکات و بجا مصرف کردن آن سعی شود و ارگان‌های دولتی از اسراف و مصارف گزاف خود داری کنند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا