امنیت

تفسیر بر خبر: افسر شجاع پولیس که شش هزار ماین را خنثی کرده است

کابل باختر 16 عقرب
عبدالغفور افغانیار یکتن ازقهرمانان واقعی که باید از هر لحاظ حمایت شود، افغان یار قهرمانیست که جان هزاران شهروند کشور را از مرگ نجات داده است  ویکی از افسران پولیس است که از چهار سال به این سو در دستگاه پولیس کشور کار می کند، مگر کار او متمایز از دیگران است.

عبدالغفور افغان یار که در بخش خنثا سازی ماین در قوماندانی امنیه ولایت هلمند کار می نماید، از چهار سال به این سو، بیش از 6 هزار ماین مختلف النوع را از مربوطات مختلف این ولایت هلمند که از سوی دشمنان صلح و ثبات مردم افغانستان به هدف به خاک خون کشاندن مردم بی گناه افغانستان جاسازی شده بود خنثی کرده است، با آنکه او در این مدت دو همکار خود را هنگام خنثی سازی ماین نیز از دست داده ، اما از عزم خود کوتاه نه آمده بل متین تر از گذشته با پایمردی و شجاعت به خاطر نجات جان مردم، جان خود را در خطر انداخته و با انگیزه و روحیه عالی، ماین های جاسازی شده در کنار جاده و جاسازی شده در چندین موتر را خنثی کرده است، و توانسته یکی از بی پیشینه ترین فعالیت های ضد تروریستی یک منسوب پولیس را بنام خویش ثبت کند، اگر افغان یاز 6 هزار ماین را خنثا نمی کرد، به گونه اوسط احتمال داشت با انفجار هر ماین 4 هموطن ما شهید می شد، پس به صورت تخمین، افغانیار توانسته جان بیش از 24 هزار هم وطن ما را نجات دهد پس شجاعت و فعالیت ضد تروریستی این مرد قابل ستایش است، پس سیاسیون و دولت مردان افغانستان باید از این پولیس بستایند. وی اخیراً توسط صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به عنوان یک قهرمان واقعی پولیس ملی کشور به مردم افغانستان معرفی شد.
انگیزه ی مبارزاتی این نیروها در برابر تروریستان و جانیان بی عاطفه که با انجام اعمال دد منشانه ی تروریستی هر روز از مردم افغانستان قربانی می گیرند روز افزون است افغان یار، وظایف خطرناکی را که برعهده دارد و هر لحظه انتظار مرگ را می کشد، او می گوید هیچ چیزی بیشتر از آرامش و حفظ جان مردمش برایش مهم نیست.
اگربه گراف مبارزه علیه هراس افگنی توجه نمایم و به کارمتخصصین عرصه مبارزه با مواد انفجاری و مواد منفلق ناشده دقت کنیم شاید کار افغانیار درصدر گراف قرار گیرد. با آنکه وزارت امورداخله خود چگونگی کار این افسر جوان پولیس را توضیح داد و این نکته را نیز واضح ساخت که اگر یک ماین را او خنثی میساخت این ماین ها طور اوسط چقدر انسان را میکشد مگر مقامات محترم نگفتند که برای این افسر جوان آنهم در بدل حفظ خون حداقل 24 هزار هموطن ما که مدیون کار شجاعانه عبدالغفور افغانیار است چه ارزش قایل شدند؟ آیا تنها سپردن یک تقدیر نامه و یا اهدای مدال کافی است؟ آیا عبدالغفور افغانیار خانه دارد ، زندگی شباروزی او چگونه سپری میشود او و فرزندانش درزادگاه شان هلمند مصئون اند؟
درحالیکه طالبان اگر یک ماین شان بیجا انفجارکند تاوان آن را از مردم محل میگیرند درحالیکه عبدالغفور افغانیار شش هزار ماین تروریستان را خنثی کرده است .
وزارت امور داخله برای بهبود زندگی و مصونیت این افسر جوان چه تدابیر گرفته اگر این مطالب را توضیح دهند بهتر خواهد بود. چون نظیر عبدالغفور افغانیار به عنوان فرزند اصیل این کشور چهره های دیگر نیز درنهادهای امنیتی کشور وجود دارد که خالصانه کار میکنند اگر آنها بدانند که عبدالغفور افغانیار با چه شیوه های تقدیر شد آنها نیز مورال خواهند گرفت .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا