اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

ترور و انفجار نمی تواند امارت اسلامی  را در تامین امنیت و خدمت به مردم باز دارد

 

کابل ۴ حمل باختر

حادثه اخیر تروریستی در کندهار دسیسه بیگانه است، مگر یقینی می‌توان گفت؛ حوادث تروریستی نمی‌تواند دلیل برای بی‌ثباتی در کشور باشد.

مبصر آژانس باختر می‌نگارد؛ سخنگوی وزارت امور داخله در آخرین روز سال گذشته هجری خورشیدی اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲ در هیچ ولایت درجه یک که شامل ولایت‌ها و شهرهای بزرگ و پرجمعیت می‌شوند، هیچ حادثه امنیتی رخ نداده است.

این درحالی است که سازمان ملل هم در یکی از گزارش‌های خود واضح ساخت که امارت اسلامی در مهار تروریزم موفق بوده است و داعش را به حاشیه رانده است.

نهاد های دیگر جهانی هم به درایت امارت اسلامی در تامین امنیت در کشور اذهان داشته اند و امنیت و اعاده ثبات در کشور را دست آورد پر اهمیت امارت اسلامی در افغانستان دانسته اند که عامل تحرک در بخش های دیگر زندگی در افغانستان و رشد همکاری‌های منطقه‌یی  شده است.

همچنان یکی از مقام‌های ارشد امارت اسلامی چندی قبل دریک نشست گزارش‌دهی به مردم با صراحت گفت که گروه‌های تروریستی در افغانستان ریشه کن شده اند و به بیرون از افغانستان متواری اند.

 او از دو کشور همسایه نام برد که شماری از شهروندان شان به دلیل دخیل بودن در فعالیت‌های تروریستی در افغانستان زندانی اند، این نشان می‌دهد که استخبارات بیگانه در تلاش است که امنیت و ثبات موجود در افغانستان را به چالش کشند.

این همان کشور های اند که خود در گیر مشکلات داخلی و درگیر با مردم شان هستند، حکومت‌های این کشور ها تلاش کرده اند که بار مسوولیت و نا کارایی شان را به دوش امارت اسلامی بیندازند و امارت اسلامی در افغانستان را از یک زاویه تنگ و تاریک به بررسی اذهان عامه در کشور های شان دهند.

حلقاتی در یکی از این کشور ها در تلاش اند که با استخدام افراد فراری گروهک های تروریستی، دریچه توطیه و مداخله در برابر افغانستان را باز کنند و از نظام حاکم در افغانستان امتیاز گیری نمایند و با کارگیری گروهک‌های تروریستی و اجیر، جنگ نیابتی شان را در برابر رقبای منطقه‌یی شان ادامه دهند که حادثه اخیر در کندهار با این پیام سازماندهی شد تا نشان دهند توانایی ناامن کردن افغانستان را دارند.

انفجاری در کندهار و قتل عام  مراجعین یک بانک خصوصی، تحرکض در برابر امارت اسلامی تلقی شده نمی‌تواند، بل نمایانگر ذلت آنانی است که از ترس به بیرون از افغانستان متواری شده اند و در پناه حمایت استخبارات بیگانه، مردم بی دفاع و ملکی و مراجعه کننده یک بانک و یک کارگر شهرداری را می‌کشند.

چنین حرکات و حملات، تلاش‌های بیهوده اند که هیچ‌گاهی نمی‌تواند سد و مانع در برابر اراده امارت اسلامی باشد و یا عامل سقوط نظام شوند

با حادثه، اخیر تصویر امنیت و ثبات در افغانستان مختل نشده است بل، خود خواهی و امتیاز طلبی های حلقه‌های مغرض در کشور همسایه بیش‌تر نمایان شد.

امارت اسلامی هم در وجود حادثه اسفبار اخیر در کندهار این پیام را ارسال می‌دارد که افغانستان دیگر مکان جنگ‌های نیابتی دیگران نیست و گروهک‌های تروریستی مجال فعالیت در افغانستان را ندارند.

بهتر است کشور های همسایه به جای کارگیری از گروهگ نیابتی شان، واقعیت گرا وواقعیت پذیر باشند، در گام نخست به خود و کشور شان فکر کنند، روی گروه های تروریستی سرمایه گذاری بیهوده نکنند برای حل ناهنجاری ها در کشور شان اقدام کنند و برای بقا ثبات در منطقه به جای دشمنی، دست دوستی با امارت اسلامی بفشارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا