اخبارفرهنگجامعهTOP

برگزاری مسابقه ی سیرت نبوی از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در کابل

کابل ۱۷ حمل باختر
وزارت اطلاعات و فرهنگ، درکابل، مسابقه ی سیرت نبوی به راه انداخت.
این مسابقه، به مناسبت ماه مبارک رمضان، زیر نام سیرت نبوی از سوی ریاست کتابخانه های عامه، در ورزشگاه فوتبال کابل برگزار شد.
درین مسابقه، به شمول دختران، یک هزار و پنجاه جوان شرکت داشتند.
مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم گشایش مسابقه ی سیرت نبوی، خطاب به شرکت کنندگان گفت که شرکت درین مسابقه، از یک سو برای سنجش استعداد شما است، از سوی دیگر، الفت و محبت شما را نسبت به حضرت رسول اکرم ص نشان می دهد.
مولوی عزیزی از جوانان شرکت کننده درین مسابقه خواست تا سیرت نبوی را مطالعه و آن را راهکارشان در زنده گی قرار دهند.
او گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ برای تشویق بیشتر جوانان در جهت مطالعه ی سیرت پیامبر بزرگ اسلام، به دنبال برگزاری همچون مسابقات در افغانستان است.
قاری عبیدالله حنیف رئیس کتابخانه های عامه ی وزارت اطلاعات و فرهنگ در باره ی برگزاری این مسابقه گفت که مسابقه ی سیرت نبوی، به هدف آموزش سالم نسل نو، تنویر اذهان عامه، آشنایی نسل نو به تاریخ و کارنامه ی پربار اسلام و اکتشافات درین گستره راه اندازی شده است.
درین حال دوکتور نظام الدین شایق مشاور علمی و فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ درین مراسم، در با ره ی ارزش جوانان در جامعه، صحبت کرده گفت که جوانان نیروی توانا و قدرت متحد جامعه اند که چشم امید مردم به آنها دوخته شده است.
او همچنان گفت که آموزش و پرورش در زنده گانی بشر نقش بسا مهمی دارد.
روح الله و حنیف الله دو شرکت کننده ی مسابقه ی سیرت نبوی در کابل، از امارت اسلامی به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ بابت برگزاری این مسابقه ابراز قدردانی کردند و خواهان ادامه ی برپایی همچو مسابقات در افغانستان شدند.
قرار است نتایج این مسابقه در روز های آینده اعلام شود و برای برندگان آن جوایز و تحایفی چون کمپیوتر و مبایل اهدا شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا