اخبارفرهنگجامعه

برپایی برنامه ی فرهنگی، به بهانه ی ایجاد فضای همدلی میان مردم درسرپل

 

سرپل 1 ثورباختر

فرهنگیان سرپل ، با استفاده از فضای صلح، برنامه ی فرهنگی را به هدف ازمیان برداشتن فاصله ها میان مردم به راه انداختند.

 

علما، فرهنگیان و جوانان قریه بلغلی در مرکز سرپل با راه اندازی یک برنامه فرهنگی در تپه های سرسبز این منطقه، برنامه ی را تحت عنوان «اتحاد و صمیمیت» به هدف از میان برداشتن فاصله های ایجاد شده در زمان جنگهای کشور، ازمیان مردم، با اشتراک صدها تن از باشنده گان این ولایت برگزار کرد.

مولوی نعمت الله حنفی یکتن از برگزار کننده های این برنامه گفت” ما علما، فرهنگیان و جوانان روستای بلغلی سرپل تصمیم گرفتیم که فاصله های ایجاد شده در سالهای جنگ از میان مردم را برداریم.”

اوگفت” قبل از جنگها در کشور باشنده گان این ولایت روابط مستحکم اجتماعي در میان شان داشتند که این نعمت در نتیجه جنگها و اشغال کشور توسط بیگانگان از میان رفت، ما با استفاده از فضای صلح در کشور میخواهیم که دوریها و کدورت ها را از میان مردم حذف کنیم. ما علما، فرهنگیان و جوانان را از مناطق مختلف در قریه خود دعوت کردیم و در  فضای پاک و سبز منطقه دور هم جمع شدیم، از مزایای صلح و امنیت و اخوت و برادری، اتحاد و صمیمت بحث و تبادل نظر نمودیم.

لطف الله ندیم یکتن دیگر از جوانان روستای سرسبزبلغلی گفت” خرسند هستیم که پس از سالها جنگ و ختم اشغال کشور امروز اقشار مختلف در سرپل دور هم جمع شدیم، که اتحاد و صمیمیت را پیشه کنیم و از کدورتها دوری جوییم.هدف ما گسترش چنین برنامه های فرهنگی و حذف فاصله ها از میان مردم هستند، حالا زمان اتحاد و آبادی کشور بدست نیروی جوان کشور است.

محمد یاسین یولداش یکتن دیگر از جوانان این قریه گفت؛ برگزاری چنین برنامه های فرهنگی کمک میکند که مردم بیشتر با هم نزدیک شوند، رفت و آمد در میان شان مانند گذشته ها تقویت شوند و از دوری و دشمنی کاسته میشوند.

وی افزود؛ فرهنگ اصیل افغانی اتحاد، صمیمیت و شریک بودن مردم در خوشی و مشکلات هم است، حالا همه مسوولیت داریم با استفاده از امنیت و ثبات که توسط امارت اسلامی به میان آمده است، مثبت استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا