اخباراقتصادجامعه

بانک مرکزی با عنوان “فقر و امید” نمایشگاه عکس را برگزار کرد

کابل / 10 حمل / باختر
د افغانستان بانک امروز به منظور آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان، تحت عنوان “فقر و امید” نمایشگاه عکس را در پارک زرنگار شهر کابل برگزار کرد.
در محفلی که به همین مناسبت برگزار شد؛ عبدالقدیر احمد معاون دوم د افغانستان بانک صحبت کرد و گفت: د افغانستان بانک به عنوان بانک مرکزی کشور که مدیریت ذخایر ارزی افغانستان را به عهده دارد، از راه‌های مختلف در زمینۀ آزادسازی دارایی‌های کشور که حقوق حقۀ مردم افغانستان است، تلاش کرده است.
عبدالقدیر احمد افزود که هرچند بحث‌های تخنیکی در این راستا امید بخش است، اما در عمل تاکنون نتایجی در پی نداشته است.
وی خاطر نشان کرد که د افغانستان بانک با راه اندازی نمایشگاه عکس خیابانی می‌خواهد صدای مردم افغانستان را از طریق “زبان تصویر” به گوش جهانیان به ویژه ایالات متحده امریکا برساند تا مدیریت ذخایر ارزی کشور را در اختیار د افغانستان بانک قرار بدهد.
معاون د افغانستان بانک اطمینان داد که این بانک خواستار روابط نیک مالی و بانکی مطابق معیارهای پذیرفته شدۀ جهانی البته در چارچوب اصول اسلامی می‌باشد.
وی هم‌چنان از رسانه‌های همگانی داخلی و خارجی خواست که به خاطر آزاد سازی پول‌های منجمد شدۀ مردم افغانستان با بانک مرکزی و مردم کشور هم‌صدا شوند و به تلاش‌های خود در این راستا ادامه بدهند.
در پایان این نشست مسوولان، نمایشگاه “فقر و امید” را افتتاح و از عکس‌ها دیدن کردند.
در این نمایشگاه 35 عکس از 15 ولایت کشور گرفته شده و به نمایش گذاشته شده است.
در این عکسها اثرات ناگوار منجمد کردن دارایی‌های ارزی کشور بر زندگی مردم افغانستان به تصویر کشیده شده است.
این نمایشگاه برای یک روز برای بازدیدکنندگان راه اندازی شده است.
گفتنی است که جو بایدن رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در 11 جنوری 2021 فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن 3.5 میلیارد دالر پول بانک مرکزی افغانستان صرف کمک‌های بشردوستانه و 3.5 میلیارد دالر دیگر به خانواده‌های قربانیان یازدهم سپتامبر اختصاص داده شد.
این تصمیم رییس جمهور امریکا واکنش‌ها و اعتراض‌های داخلی و خارجی را در پی داشت.
وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا