اخبارجامعه

انتقاد شديد کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل از بدرفتاری پولیس پاکستان با مهاجران افغان

کابل ۲۶ عقرب باختر
کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل از بد رفتاری پولیس پاکستان با مهاجران افغان انتقاد کرده است و از پاکستان خواسته است که در رفتار خود با مهاجران افغان تعهدات بین المللی خود را فراموش نکند.
فولکر ترک در تاره ترین گفته های خود، دستگیری و بازداشت خودسرانه مهاجران و پناهجویان افغان را خلاف تعهدات پاکستان در برابر بین‌المللی دانسته است.
به گفته او، رفتارهای کنونی پاکستان با مهاجران و پناه‌جویان اهل افغانستان در مغایرت با تعهدات پاکستان قرار دارد.
کمیشنر عالی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد افزوده که بازداشت باید آخرین راه‌حل باشد و در مورد زنان و کودکان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر از آن به‌طور کامل اجتناب شود.
در اعلامیه کمیشنری حقوق بشر آمده که بین 15 سپتمبر تا 11 نومبر سال جاری میلادی 327 هزار نفر از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.
اعلامیه افزوده که کمیساریای عالی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد گزارش‌های دست اولی را از شماری از شهروندان افغانستان دریافت کرده‌ که ادعا می‌کنند مورد بدرفتاری مقام‌های پاکستانی قرار گرفته‌اند.
یکی از پناهجویان افغانستان به کمیساریای عالی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد گفته است که پولیس محلی پاکستان در یک حمله شبانه به خانه‌اش، پول نقد، جواهرات، بز، گوسفند و سایر اقلام را از خانه‌اش ضبط کرده و با خود برده‌است.
فولکر ترک گفته است که بسیاری از مهاجران و پناه‌جویان اهل افغانستان با منابع مالی بسیار کمی وارد کشور خود می‌شوند.
او افزوده است که این مهاجران و پناه‌جویان در حالی وارد افغانستان می‌شوند که در پاکستان مجبور به ترک خانه، شغل و پرداخت رشوه شده‌اند و اموال و دارایی‌های‌شان نیز توقیف شده است.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر از پاکستان خواسته است تا بررسی رویه‌های مورد نیاز در قوانین بین‌المللی و بررسی شکایات مربوط به بدرفتاری پولیس، روند اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستان را به تعلیق درآورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا