سیاستاخبار

انتخابات پارلمانی در غزنی٬ ۳۱ ثوربرگزار خواهد شد

کابل 29 قوس / باختر

رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروزدریک نشست خبری زمان برگزاری انتخابات پارلمانی درغزنی و انتخابات‌های شوراهای ولایتی، ولسوالی ها و شاروالی ‌ها را اعلام کرد.

به گزارش آژانس باختر:حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات دراین نشست گفت: اعضای کمیسیون در مورد انتخابات پارلمانی غزنی و انتخابات‌های شورای ولایتی، ولسوالی ها و شاروالی ‌ها به فیصله رسیده‌ اند و آمادگی های لازم برای این انتخابات‌ها در سال 1400 خورشیدی اتخاذ شده ‌است.

رییس کمیسون مستقل انتخابات گفت: 16 عقرب، طرح انتخابات غزنی را به ریاست جمهوری شریک کردیم و31 ثور سال 1400 تاریخ برگزاری این انتخابات پیشبینی شده است به همین ترتیب برگزاری انتخابات‌ شوراهای ولایتی، ولسوالی و شاروالی ‌ها نیز در ماه میزان سال 1400 تنظیم شده‌است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات همچنان تصریح کرد که کمیسیون طرح کامل  این برنامه ها را با ارگ ریاست جمهوری در میان گذاشته‌است ودراین زمینه کمیسیون مستقل انتخابات تمام آمادگی‌های لازم تخنیکی و عملی خود را گرفته است و از حکومت می خواهیم  تا با فراهم کردن بودجه و تامین امنیت، زمینه این انتخابات‌ها را فراهم کند.

این در حالیست که فیفا یا نهاد انتخابات آزاد افغانستان ٬هفتۀ گذشته نگرانی خود را از برگزار نشدن انتخابات پارلمانی در غزنی ابراز کرده بود همچنان خواستار اصلاحات در قانون انتخابات ازمجرای وزارت عدلیه شده  بود.

حوا علم نورستانی می گوید: طرح اصلاح قانون انتخابات نهایی شده است این طرح به زودی با وزارت عدلیه، شورای ملی و سایر جوانب ذیدخل شریک می شود. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا