سیاستاخبارTOP

امیرخان متقی: امارت اسلامی با تمام توان برای تحکیم همکاری های منطقه یی تلاش خواهد کرد

کابل، ۵ جدی، باختر
مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور گفته است که حکومت افغانستان تمام تلاش خود را برای بهبود روابط منطقه یی به کار خواهد گرفت.
حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی امارت اسلامی افغانستان با نشر توییتی در صفحه‌ای اکس‌اش گفته است : مولوی امیرخان متقی طی نشست که از سوی اتاق تجارت مشترک افغان – ایران در مشهد ایران برگزار شده بود، این گفته‌ها را مطرح کرده است.
احمد افزوده است که مولوی متقی، طی این نشست در مورد امنیت خوب، وحدت، رشد اقتصادی و همکاری های همه جانبه در افغانستان و منطقه اظهارتی داشت و گفت که حکومت افغانستان با تمام توان برای بهبود همکاری های منطقه یی تلاش خواهد کرد و به کسی اجازه نمی‌دهد که امنیت کشورهای همسایه و منطقه به شمول افغانستان را به چالش بکشد یا تهدیدی را متوجه آن کند.
به گفته‌ وی؛ در این نشست که والی خراسان رضوی ایران، سرپرست سفارت افغانستان در تهران، جنرال قنسل افغان در مشهد، تجاران افغان و ایرانی نیز حضور داشتند؛ امیرخان متقی در رابطه به سیاست خارجی متوازن اقتصاد محور امارت اسلامی، فرصت‌های به وجود آمده در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی و زراعتی در افغانستان صحبت کرده و تجاران افغان و ایرانی را به سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کرده است و هم‌چنان برای آنان اطمینان داد که حکومت افغانستان به تمام قوت از آنان حمایت خواهد کرد.
مولوی متقی، در نشست یادشده به اهمیت ترانزیتی افغانستان و راه‌های ارتباط همسایگان، منطقه و جهان اشاره و در مورد اهمیت کریدور واخان نیز صحبت کرده است.
گفتنی است که مولوی امیر خان متقی چند روز قبل به منظور اشتراک در همایشی در رابطه به قضیه فلسطین به ایران رفته است و با برخی از مقام های آن کشور از جمله وزیر خارجه دیدار های داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا