سیاست

مسلمیار: مردم افغانستان منتظر تلاش های صادقانه کشور ها به خاطر ختم جنگ در کشور می باشند

کابل باختر 19 سرطان
فضل هادی مسلم یاررییس مشرانوجرگه امروز ، با معاون پارلمانی وامورقونسلی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی مشرانوجرگه به آژانس باختر،در این ملاقات، صادق حسین جابری انصاری معاون پارلمانی وامورقونسلی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دعوتنامه رسمی رییس مجلس شورای اسلامی آن کشور را به رییس مشرانوجرگه سپرد و هدف سفرش را بررسی امکانات جهت افزایش صدور ویزا برای اتباع افغانستان وتقویت روابط درسطوح مختلف عنوان کرد. انصاری افزود: برای این که مهاجرت‌های غیرقانونی افغانان به ایران کاهش یابد تصمیم داریم تا در توزیع ویزا برای افغانان ، تسهیلات لازم به میان آید.
معاون وزارت خارجه ایران  گفت ازاینکه توافقنامه انتقال محکومان میان دوکشور امضا شده است ودرقوانین موجود نیز اصلاحات رونما شده است مطابق آن تطبیق حکم اعدام بالای محکومان افغان متوقف می شود واظهار امید واری کرد با محکومان ایرانی تبار که مدت حبس شانرا درافغانستان سپری می کنند نیزبرخورد های مشابه صورت گیرد.
جابری انصاری سیاست کشورش را تأمین صلح به رهبری ومالکیت دولت افغانستان تعریف کرد وتقویت وگسترش روابط پارلمانی را درهمکاری ونزدیک کردن دو دولت وملت های با فرهنگ مشترک با اهمیت خواند وخواهان دید وادید های بیشترهیئت های پارلمانی دو کشور شد.
فضل هادی مسلم یاررییس مشرانوجرگه ، از ایجاد سهولت برای اتباع افغانستان درقسمت صدور ویزا وسهولت‌ها برای محکومان افغانی تبار در آن کشور، استقبال کرد وگفت که در فرصت مناسب جهت دیدار با مقامات ارشد دولتی جمهوری اسلامی ایران، به آنکشورسفرخواهدکرد.
رییس مشرانوجرگه یکپارچگی کشورهای اسلامی را درحل بحران های پیش آمده به خصوص موضوع ختم جنگ درافغانستان با اهمیت خواند و افزود که کشورهای اسلامی وهمسایه نباید درامورداخلی یکدیگرمداخله کنند بلکه باایجادتفاهم وحسن همکاری ، تلاش کنند تا به حل چالش‌های موجود، رشد وتوسعه منطقه پرداخته شود.
فضل هادی مسلم یارتصریح کرد مردم افغانستان ازجنگ‌های متداوم وتحمیلی به ستوه آمده اند ونیازمند همکاری های صادقانه کشورهای دخیل درقضیه افغانستان به ویژه کشورهای اسلامی برای ختم جنگ اند.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا