سیاستاخباراقتصادTOP

اداره مستقل برای تنظیم شرکت‌های امارتی ایجاد می‌شود

کابل ۱ دلو باختر
برای هماهنگی بهتر بین شرکت‌های اماراتی، مدیریت بهتر امور و رفع انحصار و احتکار در بازار«اداره مستقل تنظیم شرکت های امارتی» ایجاد می‌شود.
ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، ایجاد این اداره را مهم خواند و گفت: فعالیت شرکت‌ها و تصدی‌های دولتی در افغانستان موثر‌تر بود و در گذشته، شرکت‌ها و تصدی‌های دولتی تا ۶۰ درصد بودجه ملی را تامین می‌کردند و خدمات آن‌ها بالاتر از بخش خصوصی بود.
ملا برادر آخند افزود: یکی از دلایل اصلی وضعیت بد این شرکت‌ها درگذشته، مدیریت نادرست آنها بود، در حالی که در تمام دنیا شرکت‌های دولتی و غیردولتی توسط کمیته‌ها و بورد‌ها رهبری می‌شوند.
معاون اقتصادی ریاست الورزا درادامه گفت: براساس فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین «حفظه الله» همه شرکت‌های اماراتی اکنون زیر چتر اداره‌ای واحدی قرار می‌گیرند که امور آن به شکل احسن و مثبت انجام خواهد شد.
مولوی احمد جان بلال، رییس هیئت رهبری شرکت‌های امارتی در این نشست مطبوعاتی گفت: به آنان شش ماه وقت داده شده است تا کار‌های باقی مانده را در راستای ایجاد اداره مستقل برای تنظیم شرکت‌های امارتی تکمیل کنند.
بلال افزوده است که جلوگیری از احتکار در بازار، ایجاد رقابت ‌سالم در بازار، فراهم‌شدن زمینه‌های کاری برای مردم، ارائه تولیدات، جنس و خدمات بهتر برای آنان، افزایش بودجه ملی، سکتوری شدن شرکت‌ها، فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر و به وجود آمدن یک آدرس واحد برای تمامی شرکت‌ها، دلیل ایجاد این اداره است.
عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصاد گفت: آنچه مورد نظر است این است که افغانستان به تدریج به خودکفایی دست یابد و در حال حاضر تلاش بر این است که زیربناهای و زیر ساخت‌های کشور احیا شود.
وی در ادامه گفت: افغانستان کریدور آسیا و نقطه وصل کشور‌ها است و از زمان حاکمیت دوباره امارت اسلامی در کشور، افغانستان به شماری از اهداف که این کشور را به پیشرفت و خودکفایی می‌رساند، دست یافته است.
در این نشست که یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و صنایع و عبدالرحمن عطاش رییس شرکت انکشافی ملی، ازایجاد «اداره مستقل تنظیم شرکت های امارتی» استقبال کردند.
گفتنی است که تا اکنون ۴۳ شرکت چون، خدمات، پروسس پنبه دانه، فابریکه تولید نساجی… تحت اداره این شرکت‌های امارتی قرار دارند که حدود ۳۰ هزار تن در آنها مصروف کار هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا