انتخابات

ابراهیمی: گزینه اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات روی میزاست

کابل 20 قوس / باختر
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری بعد از فیصله کمیسیون انتخابات اعلام خواهد شد .
این درحالیست که روزگذشته یکی ازاعضای کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفت که این نهاد گزینه اعلام نتیجه  ابتدایی انتخابات را روی میزدارد واحتمال دارد  فردا که امروز 20 قوس باشد ،اعلام کند.
عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دراین باره به آژانس باختر گفت : تاهنوز دارالانشای کمیسیون انتخابات تصمیم خود را با اعضای کمیسیون  مستقل  انتخابات درمورد اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات  شریک نکرده است .
ابراهیمی تاکید کرد که هرگاه تصمیم دارالانشا درباره اعلام نتیجه قسمی و ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ، به کمیسیون انتخابات ارائه شود این نهاد بعداز دوازده ساعت فیصله اش را درباره آن اعلام خواهد کرد.
او همچنان افزود که تاهنوز سرنوشت بازشماری آرا درهفت ولایت نامعلوم است و دفاترولایتی این نهاد نیزدراین هفت ولایت بسته است .
اما اورنگ زیب یکی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات  تاکید دارد که دوگزینه نتایج قسمی و نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری روی میزاست «اما دقیق وقتش  را گفته نمی توانم که امروز یا فردا اعلام می شود ولی ما نیتجه ابتدایی را اعلام می کنیم» .
ازسوی هم شماری از دسته های انتخاباتی با انتقاد از کمیسیون انتخابات گفته ا ند که این نهاد درنخست باید سرنوشت سه صد هزار رای تقلبی را روشن کند و بعدآ نتیجه ابتدایی را همگانی کند .
این دسته های انتخاباتی تاکید دارند کمیسیون انتخابات بدون این که رضایت دسته های انتخاباتی معترض را گرفته باشد نتیجه ابتدایی انتخابات را اعلام کند، ازیک سو کشور را به سوی بحران می برد وازسوی دیگراین نتیجه پذیرفتی نیست .
بربنیاد گزارش کمیسیون انتخابات ، بازشماری 27  ولایت تکمیل شده است اما روند  بازشماری آرا در هفت ولایت دیگر به دلیل اعتراض ومخالفت شماری از دسته های انتخاباتی تا هنوز آغازنشده است .
این درحالیست که مسوولان کمیسیون مسقل انتخابات باربارهشدارداده اند واگر توقف بازشماری آرا درهفت ولایت همچنان ادامه یابد ، آنان تا نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنند .
قراربود که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در23 عقرب اعلام شود اما با  مخالفت شماری از  دسته های انتخاباتی ، کمیسیون انتخابات تاهنوزنتوانسته است  که حداقل نتیجه ابتدایی این انتخابات را همگانی کند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا