گزارش ها

سقوط مجدد دره مرزاولنگ ، ادعاکه وزارت دفاع آن را ردمیکند

کابل باختر/ 23/ میزان
رییس شورای ولایتی سرپل میگویدکه دره مرزاولنگ درولسوالی صیاد ولایت سرپل باردیگر بدست طالبان سقوط کرده است مگر وزارت دفاع ملی این ادعارا نمی پذیرد .
به گزارش آژانس باختر ، مسوولان محلی رییس شورای ولایتی نمایندگان سرپل در شورای ملی میگویند که درنتیجه تهاجم افراد گروه طالبان و داعش دره مرزاولنگ باردیگر از کنترول نیروهای امنیتی خارج شده و بدست طالبان افتاده است .
مرزاولنگ از مناطق استراتیژی ولایت سرپل درشمال کشور به شمار میرود این دره چهل روز پس از تهاجم افرادمسلح طالبان و داعش از کنترول نیروهای امنیتی خارج شده و بدست گروه های تروریستی طالبان وداعشی افتاد داعشی ها و طالبان به قتل و کشتار مردم ملکی دست زدند و اضافه از 50 غیرنظامی را کشتند مگر نیروهای حکومتی چند روز بعدبه تسلط طالبان خاتمه بخشیدند و این دره را دوباره تصرف شدند.
مگر حالا باردیگر برنامه ای چهل روز قبل دره مرزاولنگ درحال تکرار شدن است .
رییس شورای ولایتی سرپل ونمایندگان آن ولایت در دومجلس شورای ملی هشدار میدهند که اگر برای حل این معضل کاری نشود یک فاجعه انسانی در مرزاولنگ اتفاق خواهد افتاد .
اما وزارت دفاع ملی میگوید میرزاولنگ سقوط نکرده بلکه تحت تهدیدات دشمن قرار گرفته است .
جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت : دره مرزاولنگ بدست دشمن نه افتاده بل با تهدیدات دشمن مواجه است تروریستان از ساحات میرزاولنگ از فاصله های دور با هاوان و میزائیل هدف قرارداده اند .
به گفته جنرال رادمنش قوت هابیشتر درآنجا مستقر اند و فعلاً جنگ ادامه دارد.
وی اطمینان میدهدکه تمامی مشکلات رفع خواهد شد و هیچگاهی دشمن نخواهد توانست که دره مرزاولنگ را دوباره به تصرف درآورند.
با تماس های مکرر خواستم نظر وزارت امورداخله را نیز در مورد داشته باشیم اما موافق نشدیم .   ختم/ فریبا احسانزاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا