سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با نمایندۀ خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرد

کابل باختر 9 حوت
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان امروز با رولاند کوبیا نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار، دوطرف روی مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، هم‌کاری‌های منطقه‌یی و اصلاحات و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس‌جمهور ضمن تشکر از اشتراک نماینده اتحادیۀ اروپا در کنفرانس پروسۀ کابل، از همکاری‌های اتحادیۀ اروپا در بخش‌های مختلف با افغانستان قدردانی نمود. وی اضافه کرد که مشارکت افغانستان و اتحادیۀ اروپا به ارزش‌ها و منافع دوجانبه استوار می‌باشد. 
رئیس‌جمهور کشور افزود که موقعیت افغانستان در بخش توسعه و همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی منطقه نقش اساسی دارد و ما به شمول کشورهای همسایه و منطقه با جامعۀ جهانی خواهان مناسبات دوستانه و برپایۀ منافع دوجانبه هستیم.
در مقابل، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا رولاند کوبیا به‌خاطر دعوت در کنفرانس پروسۀ کابل از محمد اشرف غنی تشکر کرد و همچنان به نمایندگی از کشورش افتتاح کارتاپی و برگزاری موفقانۀ کنفرانس کابل را به رئیس‌جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت.
وی همکاری‌های منطقه‌یی، توسعۀ اقتصادی، تطبیق پروژه‌های بزرگ، اصلاحات، توجه به‌حقوق زنان و دستاوردهای حکومت وحدت ملی را در زمینه‌های مختلف قابل ستایش دانسته، افزود که اتحادیۀ اروپا به‌کمک و همکاری‌های خویش با دولت و مردم افغانستان ادامه می‌دهد.# احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا