فرهنگ

مشاعره گل سنجد در لوگر برگزار شد

پل علم 24 ثور باختر
مشاعره عنعنوی گل سنجد دیروز در ولایت لوگر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت با حضور مسوولان محلی، هیئت ریاست جمهوری، شاعران و جوانان آن ولایت در پل علم برگزار شد، رضوان الله احمدزی مشاور رییس جمهور در امور صحت عامه برگزاری این محفل را گام موثر در غنامندی فرهنگ های کشور بیان کرد و پیرامون اشتراک مردم در انتخابات صحبت نمود و افزود که اگر در برنامه ثبت نام باشندگان لوگر با کدام مشکل روبرو باشند، میتوانند مشکلات شانرا با هیئت در میان بگذارند تا در روند انتخابات بیشتر مردم سهیم شوند.
محمدانور خان اسحاق زی والی لوگر در این محفل، مشاعره گل سنجد را از عنعنه های مردم لوگر بیان کرد و خاطر نشان کرد که بوی خوش گل سنجد سبب می شود تا شاعران و فرهنگیان آن ولات در وصف آن شعر سرایند و به مناسبت آن جشن فرهنگی برپا کنند.
والی لوگر به برخی از چالش ها در آن ولایت پرداخت و گفت که قایم شدن فضای اعتماد و خدمت به معارف میتواند ما را از چالش های موجود بیرون نماید.
والی لوگر از مردم خواست تا به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه با فکر دقیق، نمایندگان شانرا انتخاب نمایند.
همچنان علم گل کوچی و انجنیر اسدالله فلاح مشاوران ریاست جمهوری در امور کوچی ها و حل منازعات پیرامون انتخابات و اشتراک گستردۀ مردم در روند ثبت نام صحبت کردند و از فرهنیگان، جوانان و بزرگان قومی خواستند تا این برنامه ملی را حمایت نمایند.
در جریان محفل مستری زلمی، نذیراحمد زاهد و شماری از شاعران دیگر در وصف گل سنجد، اشعار شانرا به خوانش گرفتند. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا