جهان

طالبان پاکستانی صد ها تن را برای جهاد به سوریه فرستاده اند

كابل 24 سرطان باختر

صد ها طالب پاکستانی به سوریه فرستاده شده انداست تا در کنار شورشیان سوری در مقابل بشار الاسد رييس جمهور آن كشوربجنگند و رژیم وی را سرنگون سازند.

آژانس باختربه قول اسوشیتید پرس خبر داد، طالبانیکه در کنار شورشیان سوریه می جنگند به دو گروه تقسیم شده اند، گروه اول شامل طالبان کشور های آسیای میانه می باشند و گروه دوم طالبان پاکستانی و لشکر جنگحوی هستند که  به سوریه اعزام می شوند.

یک طالب پاکستانی به اسم سلیمان می گوید که ۷۰ تن را در دو ماه گذشته با همکاری شبکه طالبان پاکستانی و لشکر جنگحوی به سوریه فرستاده اند.

 وی گفت که این طالبان پاکستانی ازمناطق گوناگون از جمله بلوچستان، پنجاب، خیبر پشتونخوا و تعدادی هم از شهر جنوبی کراچی میباشند.

یک تن از اعضاي رهبري طالبان چند روز قبل به بی بی سی گفته بود که یک هیات این گروه برای ایجاد پایگاه و آمادگی برای جهاد به سوریه سفر کرده است.

وی میگوید که پایگاه برای طالبان پاکستانی در سوریه به کمک مجاهدینی ایجاد شده است که در دوران جهاد یکجا با پاکستانی ها در افغانستان می جنگیدند.

 او می افزاید که در دو ماه گذشته، یک هیئت ۱۲ نفری از طالبان که از کارشناسان جنگ افزار و تکنالوژی جدید تشکیل شده بود، به سوریه سفر کردند.

حکومت پاکستان در مورد سفر این هیت طالبان به سوریه اظهار نظر نکرده است.

یکی از نماینده های ارشد طالبان بنام محمد امین که مسئولیت تنظیم و هماهنگی این پایگاه طالبان در سوریه را به عهده دارد به بی بی سی گفت که طالبان به حمایت حلقات جنگی در داخل و بیرون این تحریک در پاکستان توانستند یک مرکز هماهنگی اطلاعات را شش ماه قبل در سوریه به هدف تنظیم امور جهاد ایجاد کنند.

او میگوید از طریق این مرکز، ما میتوانیم اطلاعات و معلومات در مورد جنگ سوریه را به پاکستان بفرستیم و از اینجا حملات و عملیات های مشترک را بر ضد حکومت سوریه طرح ریزی و هماهنگ سازیم.

 او می افزاید که تعداد زیادی از پاکستانی ها خود را برای پیوستن به جنگ علیه اردوی سوریه آماده ساخته اند و منتظر هدایت می باشند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا