جهان

پذیرش پیشنهاد تاجیکستان برای نامگذاری دهه’آب برای انکشاف پایدار در سازمان ملل متحد

دوشنبه / ایرنا /باختر/4 جدی
مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد تاجیکستان را برای اعلام 10 سال آینده2018 تا 2028 به عنوان دهه بین‌المللی عملیات آب برای انکشاف پایدار تصویب کرده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا از رسانه های محلی تاجیکستان، امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، روز پنجشنبه این موضوع را در پیام خود به پارلمان این کشور اعلام کرد.
سایت ریاست جمهوری تاجیکستان با انتشار نامه تبریک پیتر تامسون، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به امام علی رحمان که در آن آمده است این قطعنامه در مورد اعلام دهه بین‌المللی 'آب برای انکشاف پایدار' روز چهارشنبه اول ماه جدی از سوی اعضای این سازمان به تصویب رسیده است.
امامعلی رحمان پیشنهاد اعلام دهه بین ‌المللی عملیات 'آب برای انکشاف پایدار' را در کنفرانس بین‌المللی عملیات 'آب برای حیات' که تابستان سال گذشته در شهر دوشنبه برگزار شد، ارائه کرده بود.
تاجیکستان یکی از کشورهای دارای غنی‌ترین ذخایر آبی در جهان محسوب می‌شود که بیش از 60 درصد ذخایر آبی آسیای مرکزی از یخچال‌هایی سرچشمه می‌گیرند که در کوهسار پامیر واقع هستند.
به گفته کارشناسان، تغییرات اقلیمی تاثیرات شگرفی در وضعیت یخچال‌های طبیعی در جهان گذاشته و تاجیکستان یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر پیامدهای تغییرات جوی محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا