صحت

دانش: همکاری سازمان های صحی بین المللی با دولت و مردم افغانستان در بهبود وضعیت صحی مؤثر است

کابل 29 جدی باختر
سرپرست وزارت صحت عامه همراه با رییس دفتر یونیسف برای افغانستان و مسؤلان اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و در مورد برنامه های مشترک سازمان یونیسف و اداره انکشافی امریکا برای جلوگیری از مرگ و میر ماداران و اطفال توضیح دادند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این دیدار معاون رییس جمهور همکاری سازمان های بین المللی صحیِ همکار بادولت و ملت افغانستان را برای دست یافتن به بهبود وضعیت صحی در کشور با اهمیت خوانده و بر گسترش همکاری جدی و متقابل در زمینه ارائه خدمات صحی و جلوگیری از مرگ  و میر مادران و اطفال تاکید کرد.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه اولویت های صحی امروزه به مثابۀ یک پدیدۀ جهانی مبدل شده است، تلاش مشترک جامعه بین المللی و سازمان های مرتبط بین المللی را با اهمیت خوانده گفت؛ حکومت جدید افغانستان به تعهدات که در این زمینه ها دارد، پا بند است.
مسؤلان برنامه یونیسف سازمان ملل متحد و سرپرست وزرات صحت عامه در خصوص برگزاری کنفرانس بین المللی در کابل تحت عنوان فراخوان برای عمل که به منظور کاهش مرگ و میر مادران و اطفال در اوایل سال آینده برگزار می شود، توضیح داده گفتند؛ حمایت سیاسی رهبران حکومت وحدت ملی از این فراخوان می تواند برکامیابی این برنامه در جهت بدست آمدن اهداف تعیین شده بیافزاید.
به گفته سرپرست وزارت صحت عامه، این برنامه شامل اهدافی چون ایجاد هماهنگی برای خاتمه بخشیدن به مرگ مادر و طفل، بررسی وضعیت فعلی، حسابدهی دوجانبه و عملکرد مشترک برای جلوگیری از مرگ و میر مادران و اطفال می باشد.
دیدار کنندگان ضمن دعوت از معاون رییس جمهور برای شرکت در کنفرانس بین المللی، اظهار داشتند که باتوجه به اهمیتی که برنامۀ فراخوان برای عمل و برگزاری آن کنفرانس بین المللی دارد، حدود 150 تن از نمایندگان سازمان و نهاد های معتبر بین المللی در آن شرکت خواهند داشت.
معاون رییس جمهور ضمن استقبال از برگزاری کنفرانس متذکره در کابل، بر حمایت سیاسی دولت افغانستان در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده برای جلوگیری از مرگ و میر مادران و اطفال تأکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا