جهان

کشته شدن ده عسکر مرزی ایران وتشدید تشنج میان تهران و اسلام آباد

کابل باختر 11 ثور
به تاریخ هفتم ماه ثور در درگیری عساکرمرزی ایران با افراد مسلح در ایالت سیستان و بلوچستان آن کشور، ده نفر از مأموران نیروی انتظامی ایران کشته و سه تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
گفته شده است که گروه مسلح سنی جیش العدل که مستقر در پاکستان هست مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
عساکر ایرانی  حین گزمه در منطقه میرجاوه، بودند که تعدادی ازافراد مسلح  از داخل خاک پاکستان با استفاده از سلاح های دوربرد آنان را هدف قرار دادنداین عمل واکنش مقامات ایرانی را در پی داشت.
تهران در اعتراض به کشته شدن افراد پولیس سرحدی آنکشور در مرز مشترک بین پاکستان وایران  ، سفیر پاکستان را احضار کرد مگرپاکستان اعتراض تهران در خصوص کشته شدن عساکر ایرانی  وانگشت گرفتن به سوی آن کشور را بیجا خوانده‌است
ادعا مطرح شده از سوی ایران وبیجا خواندن ان از سوی پاکستان باعث کشیدگی  در روابط دو کشور شده است
وزارت خارجۀ پاکستان ازاین واقعه ابراز تاسف کرده وگفته برای تقویت امنیت مرزهای مشترک دو کشور آمادۀ همکاری است.
‎اما ایران تاکید دارد که عسکر آن کشور از سوی تروریستانی کشته شده اند که در پاکستان فعالیت دارند واسلام آباد باید علیه آنان اقدام کند
سخنگوی وزارت خارجه ایران نگاشته است که تهران به قاسم خان درانی سفیر پاکستان گفته است" پاکستان باید برای دستگیری دهشت افگنان که سربازان سرحدی مارا کشته اند اقدامات جدی را روی دست گیرد و آنانرا مجازات کند.
این سومین باریست که دریک حمله  برنامه ریزی شده از داخل خاک پاکستان، سربازان سرحدی ایران کشته میشوند.
ولایت جنوب شرقی سیستان همواره شاهد درگیری های مسلحانه بین نیروهای ایرانی و افراد گروه جیش العدل بوده است.
قاچاقبران مواد مخدر نیز در این منطقه فعال میباشند و گاه گاهی با عساکر ایرانی درگیر میشوند، این منطقه راه ترانزیت مواد مخدر نیز پنداشته میشود.
پاکستان کشوریست که همواره پناه گاه هراس افگنان بوده و گروه های تندرو در این کشور تقویت میشوند هر چند مشخصاً پاکستان به عنوان دشمن مشترک میان افغانستان و هندوستان خوانده شده است اکنون پاکستان به دلیل منافع وهمسویی که با کشور های سعودی و حوزه خلیج فارس  دارد  در پی تامین منافع این کشور ها در منطقه است یکی از مقاصد کشور های حوزه خلیج فارس، به حاشیه راندن تهران است برنامه که ایران سخت با مبارزه میکند.
وقایع اخیر در سرحدات ایران وپاکستان  نشان داد که پاکستان در پی گسترش  ماجراجویی های منطقه یی است واز سه کشور همسایه با هیچ یک از این کشور ها رابطه خوب ندارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا