اقتصاد

وزیر زراعت و آبیاری : با تعهد بخش خصوصی و مرغداری می شود محصولات وارداتی مرغ را ممنوع کرد

کابل/باختر/22 دلو
وزیر زراعت و آبیاری در کنفرانس ملی انکشاف مرغداری در کشور به بخش خصوصی پیام واضح داد که اگر تعهد کنند تا چند سال در توازن واردات مرغداری تغییر آورده می توانند او حاضر است که واردات و محصولات مرغ را از بیرون ممنوع کند .
گزارشگر آژانس باختر می نگارد : وزارت زراعت پیوسته تلاش کرده است تا فرصت هایی فراهم کند که کشاورزان ، دام پروران و مرغداران کشور با استفاده از آن بتوانند نتیجه بهتر از فرآوردهای شان به دست آورند .
ترویج مرغداری در قریه ها و ولسوالی ها ، ایجاد سرد خانه های متعدد ، در ولسوالی ها و قریه های کشور را می توان در این راستا مثال زد .
این وزارت به خاطر ترویج مرغداری در کشور حدود یک ماه قبل واردات مرغ های پیر و یخ زده را ممنوع اعلام کرد اقدامی که اکثر مرغ داران آن را رکود شکن در صنعت مرغداری تعبیر می کنند .
اکنون وزیر زراعت و آبیاری از بخش خصوصی و فارام داران می خواهد که اگر تعهد کنند تا چند سال آینده توازن واردات را تغییر دهند ، این وزارت حاضر است تا واردات محصولات مرغ از بیرون کشور را ممنوع اعلام کند .
اکنون برمی گردد به بخش خصوصی و فارم داران که چگونه برنامه سازی می کنند تا به این مامول دست یابند .
برنامه سازی در این بخش فارغ از دغدغه های تخنیکی و مالی نمی باشد ، محصولات وطنی با چالش های فراوان در بازار مواجه می باشد ، عدم توجه به کیفیت یکی از چالش ها می باشد که در برابر محصولات وطنی قرار دارد .
رشد هر صنعت مستلزم توجه به کیفیت و بازار دارد .
وزارت زراعت اقداماتی در این راستا انجام داده است.
این وزارت به خاطر رشد صنعت کشاورزی ، دام پروری و مالداری و مرغداری اقداماتی بی شماری انجام داده است اکنون به بخش خصوصی و مرغداران بر می گردد که چگونه به خاطر رشد پایدار این صنعت تلاش می کنند تا افغانستان از ناحیه تولید محصولات مرغ خودکفا شود . نالان – نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا