صحت

صلیب سرخ چین زمینه تداوی کودکان مبتلا به سوراخ قلب را مساعد میسازد

کابل 5 سنبله باختر
دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از چاشت امروز با هیأت صلیب سرخ جمهوری خلق چین دیدار ودربارۀ همکاری‌های و تعاون هلال احمر جمهوری اسلامی افغانستان و صلیب سرخ جمهوری خلق چین بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،  هیأت صلیب سرخ چین ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ها با هلال احمر افغانستان گفت که آن‌ها آمادۀ انتقال 20 کودک مبتلا به بیماری سوراخ قلب به چین هستند و این کودکان در ظرف 15 روز تداوی خواهند شدوهمکاری آن‌ها در زمینۀ تداوی کودکان مبتلا به سوراخ قلب بخشی از تفاهم‌نامه‌یی است که در دیدار شما از چین به امضا رسیده بود.
آنها گفتند ، در آینده تصمیم دارند که زمینۀ تداوی بیماران را در داخل افغانستان با ارسال داکتران معالج فراهم سازند و همچنان درمان از راه دور را روی دست گیرند.
هیأت چینی در زمینۀ انتقال و همچنان فراهم‌سازی پاسپورت به کودکان خواستار همکاری رییس اجراییه کشور گردیدند.
دوکتور عبدالله عبدالله، گفت که حکومت تسهیلات لازم را به منظور انتقال کودکان برای تداوی به چین فراهم می‌سازد.
رییس اجراییه دستور داد که تا پاسپورت‌های کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب به صورت عاجل تهیه شود.
دوکتور عبدالله عبدالله همچنان گفت که حکومت آماده است که پروازهای مشخصی را به منظور انتقال کودکان برای تداوی به چین در نظر گیرد.
قابل یاددهانی است که در این نوبت، صلیب سرخ چین، 20 تن از کودکان مبتلا به بیماری سوراخ قلب را به منظور تداوی به آن کشور خواهند برد.
خالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا