صحت

تقویت عرصه صحت در پاسخگویی به خشونت علیه زنان نیاز جدی در کشور شمرده می شود

کابل باختر 9 قوس
وزارت صحت عامه ، همراه با صندوق  جمعیت سازمان  ملل وسازمان صحت جهانی ، از روز جهانی  محو خشونت  علیه زنان  امروز در کابل تجلیل به عمل  آوردند .
به گزارش آژانس باختر:  در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده ، فعالان حقوق زنان ، نهاد های سازمان ملل ومتخصصان طب خواستار تلاش های بیشتری در زمینه مبارزه با خشونت علیه زنان  وتقویت بخش صحت برای  پاسخگویی  به خشونت  علیه زنان  شدند .
مسوولان وزارت صحت می گویند ، خشونت علیه زنان از مشکلات عمده صحت عامه و حقوق بشر است ومی تواند به آسیب های فزیکی، روانی، جنسی، آسیب دیدگی سیستم تناسلی، مشکلات صیحی دیگر وحتی به مرگ منجر  شود.
برای مبارزه با این مشکل، وزارت صحت عامه  در همکاری نزدیک با سازمان ملل متحد ، مراکزی را برای مخافظت از خانواده ها تاسیس  کرده است .
داکتر  ناجیه طارق ،معین وزیر صحت عامه دراین  محفل  گفت: تاسیسات صحی باید با تمرکز  بر زنان  ودخترانی که  از خشونت جان سالم بدر  برده اند، خدمات حمایتی  فراهم  کنند ، مراکز محافظت خانواده یکی از بهترین نمونه های این کار است ".
وی افزود که: همچنان پروتوکول  جدید مقابله با خشونت علیه زنان  نشان میدهد که حکومت به مبارزه با همه انواع خشونت علیه زنان  متعهد است ودر پی آن است که ظرفیت بخش صحت را به حدی بالا ببرد که این عرصه  بتواند  به چنین خشونت  هایی پاسخ موثر بدهد .
دراین محفل نمایند های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد وسازمان صحی جهان نیز صحبت کردند اراده سیاسی، ظرفیت سازی  موثر ، تقویت نظام های صحی و اصلاحات اداری را نیاز های برای نیل به اهداف  تقویت عرصه صحت در زمینه پاسخگویی به خشونت علیه زنان درکشور خواندند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا