جامعه

ورکشاپ کاهش خطرات حوادث دایر شد

 

 کابل باختر/ 20/ قوس

ورکشاپ ملی سمت دهی کاهش خطرات حوادث امروز درکابل تدویر یافت .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، این ورکشاپ ازسوی وزارت احیا و انکشاف دهات ، اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث به همکاری مشترک دفترکمک های بشری فوکس ازجمله ادارات شبکه انکشافی آقا خان زیر عنوان " ادغام کاهش خطرات حوادث در روند انکشاف " با تمویل مالی کمیسیون کمک های بشری اروپا دایر گردید.

 داکتر دایم کارکر رییس عمومی اداره ملی آماده گی مبارزه با حوادث هدف سیمینار را فراهم آوری فرصت های بهتر گفتگو برای پالیسی سازان ، متخصصین تخنیکی دولتی ، انجو ها نهاد های جامعه مدنی و مسوولان محلات متاثر شده از حوادث طبیعی خواند.

 خانم روبی اجانی رییس اجرائیوی دفترکمک های بشری فوکس گفت ورکشاپ متذکره فرصت را مساعد میسازد تا در مورد برنامه ها و پالیسی های مربوط به کاهش خطرات حوادث بحث صورت گیرد و چگونگی ادغام کاهش خطرات حوادث را در پلان های سکتوری تشخیص دهد.

داکتر دایم کاکر رییس عمومی اداره آماده گی مبارزه با حوادث به خبرنگارآژانس باختر دررابطه به آمادگی آن اداره در زمستان پیش رو گفت ، آماده گی برای مبارزه باحوادث را ازاوایل امسال آغاز و باهماهنگی باارگانهای ملی و بین الملی مواد غذایی و دوایی را از قبل آماده ساخته ایم و مقدار هشتاد هزار تن گندم درذخایر درهفت زون کشورجابجا و مقدار شانزده تن برنج نیز به نقاط آسیب پذیر ذخیره گردیده است و موسسه سازمان غذائی ملل متحد یازده هزار تن مواد غذایی و ای او ام به حدکافی خیمه ترپال لوازم آشپزخانه و غیره ضرورت های منزل را آماده و به محلات فرستاده است.

 وی با وصف این آماده گی ها ابراز نگرانی کرد که بازهم درفصل زمستان چالش های فراراه ما قرار خواهند داشت.

وي گفت، مبلغ یکصد ملیون افغانی را بخاطر جلوگیری از حوادث ناگوار و اضطراری تقاضا کرده است .

 محمد عارف عصمتی معین وزارت احیا و انکشاف دهات نیز گفت وزارت احیا و انکشاف دهات آماده گی های لازم برای پاک کاری سرک ها و سایر ضروریات آماده ساخته است و درصورت ضرورت این آماده گی ها اضافه خواهد شد.

وی یکی از مشکلات ناشی از خطرات حوادث را عدم موجودیت زیربنا ها عنوان کرده گفت امکان آن وجود دارد در صورت بروز حوادث ناگوار در بعضی از محلات دوردست تا رسیدن کمک ها مردم آسیب پذیر باقی بمانند و کشور ما مانند سایر کشورها همه ساله با خطرات حوادث طبیعی مواجه میباشند و تلاش همه جانبه مینمائیم تا حوادث را دروقت و زمان آن مهار سازیم .

 ورکشاپ مذکور فردا هم ادامه مییابد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا