سیاستاخبار

مشاورامنیت ملی: حکومت موقت مطابق به خواست مردم افغانستان نیست

کابل/ 14 حمل / باختر

داکتر حمدالله محب مشاورامنیت ملی امروز دریک نشست خبری تاکید کرد که حکومت موقت مطابق به خواست مردم افغانستان نیست و از این ‌رو، قدرت سیاسی تنها از راه انتخابات منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ این نشست خبری که با اشتراک مسوولان نهاد های امنیتی دربارۀ وضعیت عمومی امنیتی وسیاسی کشور برگزارشد، مشاور امنیت ملی با اشاره به آمدن حکومت موقت گفت که حکومت کنونی از جانب مردم انتخاب شده است .

مشاورامنیت ملی افزود: محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان  قدرت سیاسی را تنها به حکومت انتخابی مردم منتقل خواهد کرد، زیرا حکومت موقت مطابق به خواست مردم افغانستان نیست و از این‌رو، قدرت سیاسی تنها از راه انتخابات به رییس‌ جمهور منتخب کشور منتقل خواهد شد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی همچنان دربارۀ ذهنیت گروه طالبان درمورد صلح گفت: طالبان همان وحشیان گذشته استند و هیچ تغییری  نکرده اند، افغانان را می کشند و تاسیسات عامه را از بین می برندو آنان سیاست نمی دانند و هنوز هم مثل گذشته استند.

مشاورامنیت ملی دربارۀ نشست ترکیه نیراشاره کرد و گفت : بحث ها دراین باره جریان دارد نمایندگان امریکا ، سازمان ملل متحد، ترکیه وقطر با هیئت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان دردوحه جمع شده اند اما تاهنور نتیجه یی به دست نیآمده است .

داکتریاسین ضیا سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که مراکز تعلیمی گروه طالبان درافغانستان وجود ندارد یعنی هیچ مکانی درکشور وجود ندارد که مشخص کند که گروه طالبان مراکزتعلیمی شان را ایجاد کرده اند.

به گفته ضیا، طالبان به هراندازه یی که توان داشته باشند بر مردم عام و تاسیسات عامه حمله های شان را افزایش می دهند.

همچنان احمد ضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی می گوید که گروه طالبان یک جنگ روانی را راه اندازی کرده است زیرا پاکستان ازبهرموجودیت مراکزتعلیمی گروه طالبا ن درآن کشور زیرفشارهای جهانی قرار دارد بنآ  به خاطر رهایی پاکستان از زیر این فشارها، ادعا کرده است که گویا مراکزتعلیمی  را در افغانستان ایجاد کرده است .

درهمین حال حیات الله حیات سرپرست وزارت امور داخله دربارۀ لت وکوب یک پولیس درمنطقۀ دهبوری کابل گفت، دراین رویداد شش تن به اتهام این موضوع گرفتارشده اند و تحقیقات آغازشده است.
جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا