آموزش

پنجاه و دو مکتب خصوصی در شهر کابل به حالت تعلیق در آورده شد

کابل/25/حمل/باختر
فعالیت پنجاه و دو مکتب خصوصی در شهر کابل از سوی څارنوالان اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری  و ریاست معارف شهر کابل به حالت تعلیق در آورده شد.
این مطلب را داکتر سید منصور رئیس معارف شهر کابل درمصاحبه به خبرنگار آژانس باختر ابراز نموده گفت، مکاتب خصوصی به سه بخش تقسیم شده اند، بخش اول مکاتبیست که کیفیت درسی شان بسیار بلند ومعیاری است، از کار کرد ها و خدمات شان ریاست معارف شهر کابل راضی است و آنها را تقدیر می کند.
بخش دوم مکاتبیست که یک سلسله نواقص دارند که در ایام رخصتی های زمستانی منسوبان ریاست معارف شهر کابل به آنان همکاری کرده و نواقص شانرا تا حدی اصلاح ساخته است، اما بازهم مشکلاتی دارند که برایشان وقت داده شده تا دراین مدت آنها بتوانند مشکلات خود را مرفوع سازند.
اما دربخش سوم مکاتبی اند که درعرصه های خدمات وظرفیت مشکلاتی دارند، یعنی ظرفیت شان به حدی نیست که آنها بتوانند خدمات خوبتر وبهتری را در آموزش متعلمان عرضه نمایند که برای آنها توصیه داده شده است و برایشان وقت داده شده تا درمدت تعیین شده، آنها بتوانند مطابق نورم وستندرد که وزارت معارف برای شان تعیین نموده خود را آماده بسازند.
رئیس معارف شهر کابل اظهار داشت، مکاتبی که دربخش دوم وسوم قرار دارند تیم های  ما در ایام رخصتی  زمستانی همراه څارنوالان اداره عالی مبارزه با فساد اداری مکاتبی را بررسی نمودیم که مالیات شانرا نه پرداخته  بودند وما جواز شانرا تمدید نکردیم بنأ ما برایشان وقت دادیم که  مالیات شانرا تصفیه نمایند تا بعداً ما جواز شانرا تمدید نمایم .
سید منصور اضافه داشت، با مشوره څارنوالان بعد از بررسی ها فعالیت پنجاه ودو مکتب خصوصی را به حالت تعلیق در آوردیم تا بعد از تصفیه مالیات شان دوباره جواز شان تمدید گردد.
وی بیان داشت، یک نکته را باید یاد آور شوم که ریاست معارف شهر، نمی  خواهد حق شاگردان تلف شود آنها زحمت کشیده اند، درس خوانده اند وحق شان است که همراه شان همکاری نمائیم بناً شاگردان فارغ صنف دوازدهم مکاتب بخش دوم  و سوم را ما شامل امتحان کانکور می سازیم چون گناه شاگرد نیست، بلکه مشکل اداره مکتب است نه شاگرد .
همچنان امتحان لیاقت ومعذرتی شاگردان نیز اخذ می شود و آنها دراین امتحان همم اشتراک کرده میتوانند .
اما  جدول نتایج شاگردان پائینتر از صنف دوازدهم این مکاتب معطل قرار داده شده ،اما شاگردان متضرر نمیگردند.
معطل به این معنی که کارهای اداری شانرا معطل ساختیم نه تدریسی آنها را و درقسمت سه پارچه تبدیلی  شاگرد هم کدام مشکلی  وجود ندارد.
همچنان  همین قسم که ما برنامه  تدریسی مکاتب دولتی شهر کابل را تحت نظارت داریم مکاتب خصوصی نیز تحت نظارت ما میباشد وتمام توصیه ها هدایات و رهنمایی های لازم را با ایشان انجام میدهیم.
وی خاطر نشان کرد تمام معلمان که درمکاتب خصوصی تدریس می کنند، سویه تحصیلی شان حد اقل چارده پاس باید باشد.
ما لست معلمان درتمام مکاتب خصوصی را دریافت کرده ایم که در آن لیست سویه تحصیلی رشته تحصیلی وسایر معلومات ارایه گردیده است .
رئیس معارف شهر کابل همچنان اظهار داشت مکاتب خصوصی حق ندارند بدون اینکه آن ریاست را درجریان بگذارند یک معلم را استخدام ویا از  وظیفه سبک دوش نمایند، اگر معلمان با چنین موارد برخوردند  میتوانند به ریاست معارف شهر کابل مراجعه نمایند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا