سیاست

سفیر امریكا در كابل:‌ ما از قانون اساسی افغانستان حمایت میكنیم

قندهار/5/ثور/باختر

قندهار از لحاظ سیاسی و تاریخی برای افغانستان وجهان ولایت خیلی مهم است و امنیت خوب، حكومتداری و كارهای بازسازی در این جا به نفع تمام كشور هاست.

راین كراكر سفیر ایالات متحده امریكا این اظهارات را در سفر كه دیروز به قندهار داشت ابراز كرد. كراكر در این سفر نخست از پوهنتون قندهار دیدار كرده بعداً" با سران قومی، علمای دینی، اعضای شورای صلح و شورای ولایتی و مسوولین حكومتی، بالای موضوعات مختلف صحبت نمودند.

كراكر در یك نشست خبری با والی قندهار شركت كرد.

وی در باره اظهارات اخیر تعدادی از اعضای كانگرس امریكا كه گویا نظام پارلمانی را بدیل خوب برای حل مشكلات كنونی سیاسی میدانند گفت اعضای كانگرس، ‌نظر حكومت ایالات متحده امریكا را بیان كرده نمیتواند.

 وی افزود كه امریكا در این مورد نظر واضح دارد امریكا از قانون اساسی افغانستان حمایت میكند.

سفیر امریكا گفت،‌زمان عقد سند استراتیژیك میان افغانستان و ایالات متحده امریكا نزدیك شده است و امریكا به اساس این سند همكار طویل المدت با این كشور خواهد بود.

وی افزود، این سند استراتیژیك به زودی از طرف روسای جمهوری امریكا و افغانستان امضا خواهد شد، و ما از طریق این سند استراتیژیك به مردم افغانستان اطمینان میدهیم كه امریكا در درازمدت، دوست و همكار شان خواهد  بود.

به گفته وی امور امینتی بعد از سال 2014 به نیروهای افغان سپرده خواهد شد اما همكاری امریكا تا سال 2024 با افغانستان ادامه پیدا میكند.

وی افزود، كشورش از هر نظام سیاسی درافغانستان كه مردم خواستار آن باشند، حمایت میكند.

وی در مورد دیدارش از پوهنتون قندهار گفت كه مساعدت های آن ها با پوهنتون قندهار، گسترش پیدا خواهد كرد و یك كتابخانه بزرگ از سوی سفارت امریكا در آن جا تاسیس خواهد شد.

توریالی ویسا والی قندهار در این نشست گفت، ‌با سفیر امریكا در مورد پیشرفت های اخیر امنیتی،  حكومتداری خوب و انكشافی درآن ولایت، گفتگو نموده است.

این سومین سفر راین كراكر، از زمان تقرر وی به حیث سفیر امریكا در كابل به ولایت قندهار میباشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا