جهان

کشتار دسته جمعی در سوریه

كابل باختر 23 سرطان

بیش از دو صد تن توسط نیروهای وفادار به رییس جمهور سوریه قتل عام شدند.

به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خاورمیانه، فعالان حقوق بشر سوریه امروز اعلان کردند نیروهای وفادار به بشار الاسد رییس جمهور سوریه از زمین و هوا به شهرک ترمسه در ایالت حماة یورش بردند و به قتل عام آنانی پرداختند که در یک مسجد پناه گرفته بودند.

به گفته فعالان حقوق بشر، نیروهای دولتی با استفاده از یکصد و پنجاه تانک و ده ها هلیکوپتر صبح تا شام پنجشنبه دراین شهرک بیش از دو صدو بیست و تن را به شکل فجیع به قتل رساندند. این نخستین باریست که تعداد عظيم از مردم در یک محل به طور دسته جمعی کشته می شوند.

تلویزیون دولتی سوریه گروه های تروریستی را عامل این کشتار در آستانه رای گیری شورای امنیت دانسته است. رژیم بشارالاسد میگوید مخالفان با این کشتار میخواهند تا در تصویب قطعنامه علیه دمشق استفاده کنند بریتانیا و چند کشور دیگر میخواهند یک قطعنامه را علیه بشار الاسد به تصویب برسانند که به موجب آن به رژیم اسد ده روز مهلت میدهد تا به کشتار مردم بیگناه پایان داده و تجهیزات نظامی سنگین خویش را از شهرها و خیابانها فرا بخواند و به اساس این قطعنامه پیشنهادی دوران خدمت ناظران ملل متحد به مدت 45 روز دیگر تمدید می یابد. اما روسیه گفته است این قطعنامه را وتو خواهد کرد. مسکو یک قطعنامه دیگر به اساس فصل هفتم قطعنامه گذشته شورای امنیت به این شورا پیشکش خواهد کرد که در ان خدمت ناظران سازمان ملل متحد به مدت سه ما تمدید خواهد شد.

از سوی دیگر دیروز نیز جنگ های شدید میان ارتش آزاد و ارتش حکومتی در اطراف شهرهای رستن، سلطانیه و باباعمر صورت گرفته که در نتیجه آن چند شهرک از کنترول دولت خارج گردیده و به دست ارتش آزاد افتاد.

همچنان فعالان حقوق بشر سوریه ادعا میکنند بر اثر آتش سلاح ثقیل رژیم بشارالاسد یکصد و شش نفر در نقاط مختلف سوریه دیروز به قتل رسیدند.

از طرف دیگر، نظامیان دولتی برای نخستین بار حومه پایتخت را بمباردمان کردند و از بمب های خوشه يي استفاده کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا