صحت

رییس اجراییه در کمیتۀ فرعی صحی شورای وزیران: موفقیت در ارائۀ خدمات صحی، نیازمند هماهنگی و کار مشترک همۀ نهادهای دولتی است

کابل باختر/ 22/ عقرب
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز  در نشست افتتاح کمیتۀ فرعی صحی شورای وزیران، بر هماهنگی ادارات ذیربط دولتی در راستای ارایۀ خدمات صحی تأکید کرد.
در آغاز نشست، وزیر صحت عامه، هدف ایجاد این کمیته را ایجاد هماهنگی میان نهادهای دولتی در زمینۀ ارائۀ خدمات صحی، تطبیق برنامه‌های صحی و همچنان هماهنگی در راستای کسب حمایت از بخش صحت عنوان کرد.
داکتر فیروزالدین فیروز، چگونگی ارائۀ خدمات صحی، راه‌اندازی بحث بیمۀ صحی، افزایش تکس بر کالاهای مضر از جمله تنباکو و نوشابه‌های گازدار، افزایش کارآیی و استفاده بهینه از منابع را از مهمترین مسوولیت‌های این کمیته برشمرد.
رییس اجراییه کشور با قدردانی از کار دوام‌دار و بی‌وقفۀ کارکنان بخش صحت افغانستان گفت که موفقیت در رسیده‌گی به خواست‌های مردم نیازمند کار مشترک و هماهنگ همۀ نهادهای دولتی می‌باشد. زیرا، یک اداره به تنهایی قادر به رسیده‌گی به مطالبات مردم نخواهد بود.
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که کارکنان نظامی و غیرنظامی بخش صحت عامه در شرایط دشوار و تحمیل شده، وظایف و مسوولیت‌های شان را به‌گونۀ شبانه‌روزی انجام داده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله با مهم‌خواندن موجودیت کمیتۀ فرعی صحی شورای وزیران گفت که تصمیم‌گیری روی بخشی از برنامه‌ها و اهداف کمیته، از صلاحیت و مسوولیت‌های وزارت صحت عامه است و بخش دیگر که عمدتاً شامل پالیسی‌سازی می‌باشد، به کابینه راجع خواهد شد.
در جلسۀ کمیتۀ فرعی صحی شورای وزیران، دربارۀ افزایش روزافزون بیماران سوراخ قلب بحث شد. رییس اجراییه کشور به وزیر صحت عامه و ادارۀ جمعیت هلال احمر افغانی هدایت داد که در تماس به کمک کننده ها زمینۀ درمان بیماران سوراخ قلب را در بیرون از کشور فراهم سازند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا