سیاست

هیئت مختلط شورای علما و شورای عالی صلح به سعودی رفت

مسوولان :هدف ازسفر تقویت موضع صلح است
کابل باختر/ 7/ جدی
یک هیئت شورای صلح روز گذشته بخاطر اشتراک دراجلاس سازمان همکاری های کشورهای اسلامی به عربستان سعودی رفت .
مقام ها در شورای عالی صلح گفته اندکه هدف از اشتراک نماینده گان شورای عالی صلح و شورای علمای افغانستان درنشست سراسری سازمان همکاری های کشورهای اسلامی در جلب همکاری های کشورهای اسلامی بخاطر تامین صلح درافغانستان است .
مقام های شورای عالی صلح به رسانه ها گفته است دراجندای سفر هئیت شورای عالی صلح دیداربا طالبان تعیین نشده است ، اما درصورت که نماینده گان طالبان خواستار ملاقات با هیئت این شورا باشد ، شورای عالی صلح مخالف چنین یک دیداری نبوده و همچنان آماده بحث و گفتگو است .
همچنین مسوولان درشورای عالی صلح گفته اند ، درصورت که در حاشیۀ نشست کنفرانس همکاری هاو کشورهای اسلامی اگر مساله گشایش دفتربرای طالبان در عربستان سعودی ، ترکیه و یا امارات متحده عربی هم مطرح شود ، افغانستان با آن مخالفت نخواهدکرد.
مولوی عبدالحکیم مجاهد معاون شورای عالی صلح در رابطه به سفر هیئت آن شورا به عربستان سعودی به خبرنگارآژانس باختر گفت ، شورای عالی صلح درنظر دارد تا به تعقیب کنفرانس علمای اسلامی که چندی قبل در کابل برگزار شد هیئت مختلط به ترکیب نماینده گان شورای علما و شورای عالی صلح جهت مشوره با مقامات و علمای عربستان سعودی و دیگر کشورهای اسلامی به آن کشور سفر نمایند.
وی هدف ازاین سفر هیئت شورای عالی صلح و شورای علما به عربستان را جلب حمایت علمای عربستان سعودی از فیصله های کنفرانس علمای اسلامی که درکابل برگزارشده بود، میباشد.
مولوی شهزاده شاهد سخنگوی شورای عالی صلح به رسانه هاگفته است که ریاست این هیئت هفت عضوی را مولوی قیام الدین کشاف رییس شورای علمای افغانستان به عهده دارد، دراین کنفرانس نماینده گان پنجاه و دو کشور اسلامی شرکت دارند که همکاری آنها برای اعاده صلح و ثبات درافغانستان جلب خواهد شد.
او گفت که هیئت افغانی مشخصاً از اشتراک کننده گان اجلاس جده خواهند خواست تا این نکته تفهیم گردد که مسلمانان از راه ارشادات دینی و نصایح اسلامی به جای جنگ مشکلات خود را حل و فصل نمایند، ما میخواهیم این نکته را واضح سازیم که جنگ راه حل نیست .
مولوی شاهد دیگر تاکید کرد که شورای عالی صلح مخالف ایجاد دفتر طالبان در ترکیه و یا عربستان سعودی نیست، مگر پیش از ایجاد دفتر باید مسایل مورد اختلاف روی چگونگی ایجاد چنین یک دفتر حل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا