جهان

هند یک گروه تروریستی داعش را متلاشی کرد

دهلی جدید – 6 جدی – باختر -ایرنا-
سازمان تحقیقات ملی هند  (NIA) توانست یک گروه بزرگ وابسته به گروه تروریستی داعش را در دهلی جدید و ایالت اوتار پرادش متلاشی کند و 16 نفر را در این ارتباط بازداشت کند..
شبکه خبری 'ان دی تی وی'، هند  با توجه به گزارش این سازمان، این گروه تروریستی در مراحل پایانی انجام چندین بمب گذاری در دهلی نو پایتخت هند و همچنین ترور شخصیت های مهم سیاسی این کشور بودند..
یک مقام امنیتی هند گفت: سازمان های ضد تروریستی حدود یک ماه فعالیت های این گروه را تحت نظر گرفته بودند. پس از به دست آوردن اطلاعات موسق، سازمان تحقیقات ملی هند به طور همزمان 17 منطقه در دهلی جدید و همچنین شهر های امروها، هاپور و میروت در ایالت اوتار پرادش را مورد حمله قرار داد. این گروه خود را 'حرکت الحرب اسلام' نام گذاری کرده است..
به گفته مقامات امنیتی هند این گروه با رهبران گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در ارتباط بوده است..
الوک میتال رییس سازمان تحقیقات ملی هند گفت: در بازجویی از افراد بازداشت شده مشخص شده است که آنها قصد داشتند با استفاده از بمب های کنترل از راه دور و همچنین انجام عملیات های انتحاری نقشه خود را عملی کند. اعضای این گروه به خوبی توانسته بودند مناطق حساس را در دهلی جدید شناسایی کنند.
وی افزود: در محل اختفای این افراد 25 کیلوگرم مواد منفجره، اسلحه و مهمات جنگی، را کت های  ساخت داخل، جلیقه های ضد گلوله و بیش از 20 دستگاه گوشی همراه و سیم کارت کشف و ضبط شده است..
سازمان تحقیقات ملی هند در سال 2016 نیز توانست یک گروه بزرگ وابسته به گروه تروریستی داعش را در ایالت های کرالا و تلانگانا واقع در جنوب هند متلاشی کند.
اما پیشرفت اعضای این گروه ها در طرح ریزی حملات تروریستی و همچنین دسترسی آنها به تجهیزات و سلاح های پیشرفته، مقامات هندی را نگران کرده است..
بر اساس همین خبر گروه تروریستی داعش پیش از این هند را به انجام یک حمله بزرگ تهدید کرده بود. ###    آشنا .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا