سیاست

حامد کرزی تاثرات خود را به رئیس جمهور فرانسه، بخاطر کشته شدن سربازان آن کشور، ابراز کرد

کابل باختر 22 جوزا

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز در یک صحبت تیلفونی با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، تاثرات خود را بخاطر کشته شدن سرباز آن کشور و زخمی شدن پنج تن دیگر آنها در ولایت کاپیسا، ابراز داشت.

در این صحبت  تیلفونی رئیس جمهور کشور گفت که امروز در دیدارش با وزیر دفاع فرانسه نیز در مورد وقوع حادثه ناگوار کشته و زخمی شدن سربازان فرانسوی در ولایت کاپیسا، صحبت کرد است.

حامد کرزی گفت که افغانستان نیز مانند فرانسه می خواهد انتقال مسئولیت های امنیتی در ولایت کاپیسا هر چه زودتر انجام شود و در دیدارش با وزیر دفاع فرانسه، به وزرای دفاع و داخله کشور، وظیفه سپرده است تا در زمینه عملی نمودن فیصله حکومت فرانسه در رابطه به خروج نیروهای آن کشور، به تمام معنی همکار بوده و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس جمهور کشور از پروژه های بازسازی فرانسه در افغانستان و تداوم همکاری های آن کشور، ابراز امتنان کرد.

به همینگونه حامد کرزی در این صحبت تیلفونی سفر اخیر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را به افغانستان در گسترش روابط میان دو کشور موثر خواند.

رئیس جمهور با اشاره به معاهده همکاری های ستراتیژیک که میان دو کشور به امضا رسید گفت: "شورای ملی افغانستان بزودی این معاهده را مورد بحث قرار خواهد داد و از اینکه معاهده متذکره به منفعت افغانستان می باشد، من یقین دارم که مورد تصویب شورای ملی قرار می گیرد."

در اخیر رئیس جمهور فرانسه از صحبت تیلفونی رئیس جمهور کشور و ابراز همدردی وی اظهار سپاس نموده، بر ادامه همکاری ها میان افغانستان و فرانسه تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا