سیاست

معاون اول ریاست جمهوری:حمایت و پیشتیبانی از نیرو های امنیتی کشور یکی از وظایف مهم هر شهروند می باشد

کابل باختر 25 جدی
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری امروز در قصر گلخانه صدارت با شماری از نماینده گان مردم در پارلمان کشور دیدار و با آن ها پیرامون اوضاع جاری در کشور و موضوع رسیده گی به امنیت در افغانستان صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار معاون اول ریاست جمهوری شور و مشورت با نماینده گان مردم در پارلمان کشور را برای تصمیم گیری در امور کشور مهم تلقی نموده  گفت که کابینه جدید به مردم افغانستان اعلان شده است و در آن مساعی همه جانبه به خرچ داده شده است تا کابینه کارا، متخصص و کار فهم باشد تا مورد قبول مردم افغانستان، نماینده گان شان در پارلمان و جامعه جهانی  قرار بگیرد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که  ما در گزیش های مان دقت کرده ایم تا این وزرا دارای نام نیک و سوابق خوبی باشند تا بتوانند برای مردم و کشور شان خدمت کنند و کابینه خدمتگزار برای مردم ما باشد.
معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر به نگرانی های نمایندگان مردم در زمینه تأمین امنیت در کشور اشاره نموده تأکید کرد که برنامه های امنیتی خوبی را رویدست گرفته ایم که با عملی شدن آن به همه وعده هایی که در این راستا به مردم داده بودیم، عمل می شود.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آوری کردند که همه ما درک می کنیم که یکی از اساسی ترین وظایف دولت اعاده نظم و امنیت و تحکیم ثبات در کشور ما می باشد زیرا رشد اقتصادی و پیشرفت در کشور با آن رابطه تنگانگی دارد.
معاون اول ریاست جمهوری در این رابطه افزود که بد ترشدن وضعیت امنیتی در کشور موجب افزایش بی اعتمادی میان مردم و دولت می شود و همچنان باعث می گردد تا گروهک های تروریستی دیگر که در حال حاضر در شرق میانه مردم را گرفتار مصایب و درد های فراوان کرده اند، عرض اندام کنند و برای مردم ما چالش های تازه یی را بوجود آورند.
معاون اول ریاست جمهوری تأکید کرد که نمی گذاریم مشکلات و دشواری های کنونی اراده ما را متزلزل سازد و از این رو با قاطعیت در برابر هر گونه پیش آمد هایی که برای مردم ما مشکل سازمی گردد، مقابله خواهیم کرد.
معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که حمایت و پیشتیبانی از نیرو های امنیتی کشور  یکی از وظایف مهم هر شهروند کشور می باشد و ما در کنار این نیرو ها در راستای تحکیم صلح و ثبات در کشور و حراست از افغانستان و نوامیس ملی ما ایستاده ایم و از ان ها حمایت می کنیم.
بعداً خانم رگینه کارگر،  اقای لالی حمید زی،  بانو رحیمه جامی، اقای کتوازی،  خانم شاه گل رضایی، آقایان شایسته باز ناصری، قلات وال، اقبال صافی و سلیمان خیل نماینده گان مردم افغانستان در پارلمان صحبت نموده و ضمن توضیح وضعیت امنیتی کشور و حمایت از طرح امنیتی معاون اول ریاست جمهوری، پیشنهادات و نظریات شان را در راستای بهبود بخشی اوضاع سیاسی، نظامی و اقتصادی کشور به معاون اول ریاست جمهوری ارایه نمودند.
در پایان این همایش با نماینده گان مردم افغانستان در پارلمان کشور، معاون اول ریاست جمهوری با تقدیر از نظریات و پیشنهادات وکلای مردم در پارلمان، قطعنامۀ این نشست را که در آن نظریات  ایشان درج گردیده است بسیار مهم تلقی کرده یاد آور شد که این نطریات با رئیس جمهوری کشور داکتر محمد اشرف غنی مطرح خواهد شد تا از آن در اتخاذ تدابیر سازنده در امور کشور بهره برداری گردد.
همچنان عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری شام امروز با  حاجی ظاهر قدیر رئیس گروپ پارلمانی کاروان صلح در پارلمان کشور و چند تن از اعضای آن دیدار کرد.
دراین دیدار نیز نمایندگان مردم در پارلمان از طرح امنیتی معاون اول ریاست جمهوری استتقبال و ابراز حمایت کرده یاد آور شدند که عملی شدن این طرح می تواند بسیاری از معضلات امنیتی را در کشور حل کند.
معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار  به نمایندگان مردم اطمینان داد که دفترش همیشه به روی نمایندگان مردم باز است و آن ها می توانند پیوسته مشکلات کشور و موکلین خویش را از این مجرا مطرح کنند تا حکومت برای حل آن تدابیر لازم را اتخاذ کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا