سیاستاخبار

شماری از شهروندان بلخ حمایت شان را از نظام جمهوریت اعلام کردند

مزارشریف/9ثور/باختر

شماری از شهروندان بلخ در یک همایش امروز حمایت شان را از نظام جمهوریت اعلام کردند.

به گزارش آژانس باختر؛ در همایش مردمی یی که به حمایت از نظام جمهوریت با حضور مسوولان آن ولایت در شهر مزارشریف برگزار شد، مولوی ذبیح الله حقجو معاون شورای علمای بلخ حمایت از نظام جمهوریت را در واقع دفاع از نظام جمهوری اسلامی، بیرق ملی و نیروهای امنیتی و دفاعی خواند و حمایت از نظام کشور را وظیفۀ هر شهروند کشور یاد کرد.

حقجو افزود که شماری از گروه ها به دستور بيگانگان، مکتب ها و شفاخانه های این سرزمین را از بین می‌برند و در افغانستان دستور جهاد می‌دهند و زیرساخت های کشور را از می برند.

محمدافضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ در حالی که از شرایط سختی که در گذاشته مردم افغانستان در عدم موجودیت نظام تجربه کردند، یادآور شد و شرایط فعلی و دفاع از نظام را برای تمام شهروندان سرنوشت ساز و وجیبۀ ملی عنوان کرد.

حدید سقوط نظام را به معنای از هم پاشیدن نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یاد کرد و دفاع از نظام افغانستان را وظیفه تک تک شهروندان کشور خواند.

در این همایش محمد فرهاد عظیمی والی بلخ از تلاش‌های رییس جمهوری در راستای تامین صلح و حمایت از نظام جمهوریت در کشور ستایش کرد و نظام جمهوریت را حافظ حقوق شهروندان یاد کرد.

عظیمی در حالی که به‌ روند گفت و گوهای صلحی اشاره کرد؛ افزود که مردم افغانستان صلح را می‌خواهند که تمام دستآوردهای بیست ساله، نیروهای مسلح و حقوق شهروندان کشور در آن محفوظ باشد.

والی بلخ در این همایش، اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی را سرمایۀ ملی کشور یاد کرد و آنان را حافظان اصلی تمامیت ارضی، افتخارات و ارزش‌های ملی افغانستان خواند. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا