اخباراقتصادتکنالوژی

روند توزیع جواز شبکه شهری فایبرنوری آغاز شد

کابل/8  دلو /باختر

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) برای اولین بار جهت انکشاف و توسعه خدمات انترنتی روند توزیع  جواز فایبرشهری را در شهرهای بزرگ، مناطق و ولسوالی‌ها به هدف اتصال انترنتی آغاز کرده است.

اداره اترا با این کار راه را برای ایجاد اتصال فایبری در یک یا بیشتر از یک ساحه شهری در 34 ولایت هموار کرده است  که این امر بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت روبه رشد مخابرات افغانستان محسوب می‌شود و به تشبثات دارنده جواز فرصت می‌دهد که مطابق میل و علاقه خود یک ولایت و یا یک شهر کشور را انتخاب نموده و همانجا زیربنای فایبر نوری را تمدید کرده است  و شبکه مخابراتی را راه اندازی و فعال کند.

تشبثات دارندۀ جواز پس از این می‌تواند انتقال، توزیع و ظرفیت دسترسی به فایبر نوری را به اجاره بدهند، حقوق مفاد شبکه شهری فایبر نوری  را به فروش برسانند، مطابق مقررات افغانستان در ساحات مجازبه شمول ترانزیت IP خدمات ترانزیت عرضه نماید؛ فایبر به خانه، فایبر به دفتر فایبر به امتداد سرک ها ،فایبر به محل  تمدید و زیربناهای مربوط این خدمات را تهیه کنند.

بر اساس مطالعات جامع اداره اترا، درقدم نخست از این برنامه شهرهای بزرگ و مراکز ولایت ها مستفید خواهد شد که با اجرای آن بیش از ۳ میلیون نفر در شهر کابل می توانند در خانه ها، دفاتر کار خود از انترنت سریع، با کیفیت مستفید شوند، صنعت محتوای دیجیتالی رشد خواهد کرد و هزاران شغل کاری ایجاد می شود. مجیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا