اخبارجهان

حمایت بایدن از اسراییل: مسلمانان امریکایی مراسم عید در قصر سفید را تحریم کردند

واشنگتن/ صدای امریکا/28ثور/باختر

سازمان‌های مسلمان امریکایی در اعتراض به آنچه که آنان حمایت ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهوری امریکا از خشونت اسراییل علیه فلسطینیان می‌دانند، تجلیل از عید فطر در قصر سفید را تحریم کردند.

مراسم عید فطر امسال در امریکا تنها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نه بلکه به خاطر تشدید تنش‌ها میان اسراییلی‌ها و فلسطینیان نیز به هم ریخت.

رابرت مک‌کا،‌ یکی از مسوولان شورای روابط اسلامی امریکا گفت که یکجا با سایر سازمان‌های مسلمانان امریکایی تجلیل عید در قصر سفید را تحریم کردند.

او دلیل این تحریم را “پاسخ نا‌امید کننده و نگران کنندهٔ” اداره بایدن به نقض حقوق بشری فلسطینیان توسط حکومت اسراییل در غزه و شرق بیت المقدس خواند.

این در حالی است که نیروهای اسراییلی دیروز نیز به حملات هوایی بر غزه ادامه دادند. گروه حماس نیز شام روز یکشنبه چندین راکت به سوی اسراییل پرتاب کرد.

وزارت صحت غزه می‌گوید که از آغاز درگیری‌ها به تاریخ ۱۰ می، حد اقل ۱۹۷ فلسطینی، به شمول ۵۸ کودک و ۳۴ زن کشته شده اند.

این در حالی است که در اثر حملات گروه حماس، تا اکنون ۱۰ اسراییلی، به شمول یک کودک کشته شده اند.

از سال ۱۹۹۶ به اینسو که بل کلنتن رییس جمهور بود، روسای جمهور امریکا در قصر سفید ضیافت افطاری را برگزار می‌کنند.

جو بایدن و همسراش جیل بایدن، امثال مراسم تجلیل از عید را به گونهٔ مجازی راه اندازی کردند.

رییس جمهور امریکا در یک پیام عیدی پذیرفت که بار سنگین تنش‌ میان اسراییلی‌ها و فلسطینیان را مسلمانان درسراسر جهان به دوش می‌کشند.

این در حالی است که هزاران نفر به روز شنبه در شهر‌های عمدهٔ امریکا، به شمول واشنگتن، نیویارک و باستن گردهم آمادند و از ادارهٔ بایدن خواستند تا در خصوص نقض حقوق بشری فلسطینیان توسط اسراییل کار های بشتری انجام دهد.

اسراییل،‌ گروه حماس را به تحریک این درگیری‌ها متهم می‌کند، اما فلسطینیان می‌گویند که نخست سربازان اسراییلی در مسجد الاقصی با مسلمانان درگیری شدند؛ درگیری که در آن کم از کم ۳۰۰ فلسطینی‌ زخمی شدند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا