اخبارTOPجهان

گوترش هنگام دیدار از رفح؛ وقت خاموشی تنفگ‌ها فرا رسیده است

 

کابل ۵ حمل باختر

سرمنشی سازمان ملل متحد که ا به رفح سفر کرده است گفته است که اکنون وقت خاموشی تنفگ‌ها است و او یک بار دیگر خواهان توقف جنگ در غزه شد.

براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد به بخش مصری رفح در مرز با غزه سفر کرده و  بار دیگر خواست‌اش مبنی بر آتش بس فوری درغزه را تکرارکرد و گفت «وقت خاموشی تفنگ‌هاست»گوترش گفته است که برای برجسته کردن درد و رنج فلسطینیان در غزه به رفح سفر کرده است.

او افزوده است «وقت آن رسیده که غزه را از کمک‌های حیاتی سرشار کنیم. انتخاب روشن است. یا افزایش کمک‌ها یا مرگ از گرسنگی. جلوگیری از گذر موترهای امدادی از مرز رفح مایه خشم است.»

او رژیم اسرائيل خواست تا راه انتقال بدون مانع و تمام و کمال کمک‌های انسانی را به سراسر غزه فراهم کند.

وی هم‌چنان خواستار آزادی اسرای اسراییلی حماس نیز شد و گفت: «می‌خواهم فلسطینیان غزه بدانند: شما تنها نیستید. مردم سراسر جهان از وحشتی که شما هر روز شاهد اید خشمگین‌اند. فلسطینان در غزه در کابوسی مدام گرفتار شده‌اند»

در همین حال، یک ارزیابی پیرامون امنیت غذایی که با حمایت سازمان ملل انجام شده نشان می‌دهد که ۱.۱ میلیون نفر در غزه با گرسنگی فاجعه‌بار و مرگ از گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و بر این اساس وقوع یک قحطی «ساخته دست بشر» از حالا تا ماه می در شمال غزه حتمی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا