سیاستاخباراقتصادTOP

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان – قزاق افتتاح شد

کابل ۶ ثور باختر
کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان – قزاق امروز با حضور ملا عبدالغتی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست ‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر جمهوری قزاقستان ، چاکی اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه، خانم روزا اتونباییفا، رئیس یوناما در افغانستان، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مولوی قدرت‌الله جمال، معین امور صنعت و تجارت این وزارت، مولوی احمدجان بلال رئیس هیئت مدیره شرکت‌های دولتی و سایر مسئولین امارت اسلامی و سکتورخصوصی کشور های یاد شده افتتاح گردید.
معاون اقتصادی ریاست الوزرا برگزاری این نمایشگاه را معرفی محصولات و تولیدات دوطرف به یکدیگر دانسته، گفت: در نتیجه نمایشگاه که در آستانه مرکز قزاقستان با اشتراک هیئت افغانستان برگزار گردیده بود، در بخش‌های صنعت و تجارت گام‌های مهم برداشته شد که امروز شاهد حضور معاون نخست وزیر جمهوری قزاقستان و هیئت همراه شان استیم.
همچنان معاون سیاسی ریاست الوزرا اظهار داشت که در بخش‌های سیاسی و اقتصادی در مسیر درست و خوب در حرکت استیم و با تامین امنیت سراسری، زمینه سرمایه‌گذاری مساعد شده است.
سپس سرپرست وزارت امور خارجه کشور با تاکید به رابطه تاریخی، سیاسی و اقتصادی دوکشور گفت: تلاش امارت اسلامی به روابط گسترده با کشورهای منطقه می‌باشد.
دراین مراسم سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: امارت اسلامی به منظور توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری؛ زمینه مناسب را در سکتورهای صنعت، ترانسپورت، انرژی، زراعت و معادن با پیشکش‌ امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم نموده است.
در اخیر نمایشگاه افغان – قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دوکشور در سکتورهای مختلف در ۸۰غرفه افتتاح گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا