اخبارTOPآموزش

کارگاه آموزشی “انجام بهتر فعالیت های کاری و هماهنگی” در وزارت تحصیلات عالی برگزار شد

کابل 7 حمل باختر
وزارت تحصیلات عالی، کارگاه آموزشی “انجام بهتر فعالیت های کاری و هماهنگی” را برای معاونان علمی و تحقیقاتی نهاد های تحصیلات عالی دولتی برگزار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ شیخ الحدیث مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در آغاز این کارگاه آموزشی در صحبت هایش تحقیق را گام نخست در پیشرفت یک کشور خواند و گفت: ما به وسیله تحقیق می توانیم مشکلات دینی وسایر مشکلات زندگی خویش را حل کنیم.
همچنان دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی، درسخنانش این کارگاه را فرصت خوبی برای شریک کردن تجربیات، هماهنگی میان معاونان علمی، انکشاف وغنی سازی تحقیات در پوهنتون ها خواند.
دکتور حمیدالله مزمل رییس تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی و پوهنوال غلام دستگیر خاورین مشاور معینیت امور علمی این وزارت، در رابطه به ارزش تحقیق صحبت کردند.
این کارگاه آموزشی که سه روز ادامه می یابد، به ابتکار ریاست تحقیق، تالیف و ترجمه وزارت تحصیلات عالی، برگزار شده و در آن در رابطه به چگونگی لایحه وظایف معاونان علمی، چگونگی تجهیز کتاب خانه و لابراتوار در نهاد های تحصیلی، برنامه های کاری، مشخص کردن بودجه برای تحقیق، تقسیم وظایف، ترتیب تشکیلات معاونیت تحقیقات و رشد تحقیقات علمی بحث شد.
گفتنی است که پس از حاکمیت دوباره امارت اسلامی در کشور، بر تحقیقات علمی توجه خاص صورت گرفته و در 25 پوهنتون کشور معاونیت های تحقیق ایجاد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا