سیاستاخباراقتصادTOP

افغانستان و قزاقستان همکاری های شان را در بخش استخراج معادن گسترش می دهند

 

کابل8 ثور باختر

سرپرست وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی افغانستان و معاون نخست وزیر قزاقستان در دیداری که در کابل انجام دادند برگسترش همکاری میان دو کشور در بخش منابع معدنی تاکید کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم با نشر این خبر گفته است :شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست آن وزارت با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان که در راس یک هیئت عالی رتبه آن کشور از کابل دیدار کرد، ملاقات کرد.

در این ملاقات شیخ الحدیث شهاب الدین، روی داشته های معدنی در افغانستان، ظرفیت، امکانات و سهولت های ایجاد شده در استخراج معادن افغانستان معلومات داد.

سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان از علاقمندی کشورش جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان صحبت نموده گفت: قزاقستان خواهان تقویت روابط دوکشور به منظور توسعه، داد و ستد و همکاری های اقتصادی در بخش های مختلف از جمله بخش معادن با افغانستان بوده  با تجربه و سابقه کاری که شرکت های قزاقستانی دربخش استخراج معادن دارند آماده کار عملی دراین بخش با افغانستان می باشد.

دو طرف خواهان تداوم روابط کاری،تبادله متخصصین  و ایجاد کمیته های کاری میان نهاد های مربوطه گردیده، بر هماهنگی و همکاری بیشتر میان دو کشور در بخش معادن تاکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا