اخبارجامعهTOPصحت

کارزار واکسین فلج کودکان ‹پولیو› دربخش های از کشور آغاز شد

 

کابل ۹ دلو باختر

دور دیگری واکسین فلج کودکان در بخش های از کشورآٰغازشد و وزارت صحت عامه خواستار همکاری مردم برای انجام موفقانه این برنامه شده است.

این وزارت با نشراعلامیه‌ی گفته است:  وزارت صحت عامه افغانستان در همکاری با ادارات بین المللی امروزنخستین دور کارزار فرعی واکسین پولیو در سال 2024 را آغاز کرده است.

در این دور، قراراست هفت اعشاریه پنج ملیون کودک زیر سن پنج سال واکسین شوند؛ این برنامه تا اول ماه فبروری همین سال ادامه خواهد یافت.

داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه گفته است: «ما متعهد هستیم که به همکاری شرکای کاری خود بیماری پولیو را در افغانستان محو کنیم و شب و روز تلاش می‌کنیم و کارزارهای واکسین پولیو و ارائه خدمات صحی را ادامه می‌دهیم تا به هدف ما که همانا محو کامل بیماری پولیو در کشور است، برسیم»

داکترعباد، حمایت مردم به ویژه محاسن سفیدان، بزرگان منطقه و علما دین را در فعالیت های محو پولیو مهم خواند و افزود که نیاز است تا آنان در مبارزه علیه این  بیماری اشتراک کنند و صحتمندی کودکان خود را حفظ کنند.

افغانستان و پاکستان تنها کشور های در جهان اند که وقایع مثبت پولیو دارند، بیماری که می تواند کودکان را به فلج دایمی مبتلا کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا