اخبارامنیتTOP

کابل امروز گواه برخورد چهارده راکت بود // در این راکت پراگنی ها یازده نفر به شهادت رسیدند

کابل/ اول قوس/ باختر

کابل امروز در اولین ساعات روز و درآغازین روز ماه و آغازين روزهفته٬ گواه برخوردچهارده موشک بود.

در این موشک پراگنی ها یازده شهروند کابل شامل زنان و کودکان جان دادند و سیزده نفر دیگر زخم برداشتند٬ قربانیان وزخمی شدگان همه افراد ملکی اند.

وزارت صحت عامه تنها جان باختن پنج تن  را در رویدادهای امروز تایید می کند

نعمت الله رووفی خبرنگار آژانس باختر نیز در میان زخمی شدگان این رویداد است٬ او زمانی زخمی شد که مصروف تهیه گزارش بود.

مگر یک منبع دیگر گفت که تنها بیست وهشت زخمی و یک شهید رویداد های امروز تنها به شفاخانه ایمر ایجنسی انتقال یافته است.

این موشک ها در مناطق مسکونی و مزدحم شهر کابل اصابت کرد٬چهاراهی صدارت٬ شهرنو٬ساحۀ زیر زمینی ده افغانان٬ و بخش هایی از خیرخانه گواه اصابت این موشک ها بودند.

ساحۀ زیر زمینی که مزدحم ترین نقطۀ کابل است شاهد بیشترین تلفات بود٬چنددست فروش و دو برادر که آب انار می فروختند در این حادثه جان شان را از دست دادند وچند عابر زخم برداشتند٬در خیرخانه شاگردان چند مکتب سراسیمه مکاتب شان را ترک کردند٬هجوم شاگردان به سوی دروازه مکاتب نیز مشکلات را به بار آورده است و شماری از شاگردان جراحات سطحی برداشتند.

یک منبع پولیس کابل به خبرنگارآژانس باختر گفت که این راکت ها از یک موترنوع سوزکی که در نزدیکی بلاک های تهیۀ مسکن توقف داده شده بود پرتاب شده است٬تصویر های نشان می داد این موتر  در حال سوختن است  واین موضوع در صفحه های اجتماعی بازتاب وسیع یافته است.

پرتاب راکت از موتر حالا به یک تکتیک برای گروه های هراس افگن مبدل شده است.

در ۱۹ حوت سال پار٬ زمانی که محمد اشرف غنی  به عنوان رییس جمهوری اسلامی افغانستان مراسم تحلیف را به جا می آورد٬ ارگ ریاست جمهوری با همین شیوه از همین محل٬ هدف یک حملۀ راکتی قرار گرفت.

بعد ازآن حمله٬ کابل چند بار دیگربا همین شیوه هدف حمله راکتی قرار گرفت مگر نهاد های امنیتی و کشفی در مهارآن  موفق نه بوده اند.

این در حالی است که امروز کابل گواه دو انفجار ناشی از ماین های مقناطیسی نیز بود که در آن یک نفر جان باخت و دو دیگر زخم برداشت.

رویداد های ضد امنیت٬ نگرانی های عمده شهریان کابل است٬این باعث شد که امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری خود برامور امنیتی پایتخت نظارت داشته باشد مگر با آنهم بهبود چندانی در وضعیت امنیتی کابل رونما نشده است .فریبا   صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا