جهان

پرواز طیاره‌های مسافربری از چین به امریکا متوقف می‌شود

واشنگتن/ وی او ای / ۱۵ جوزا/ باختر
حکومت امریکا گفته است که از ۲۷ جوزا پرواز طیاره‌های مسافربری چین به امریکا متوقف خواهد شد.
این تصمیم را که دیروز وزارت ترانسپورت امریکا اعلام کرد، در واقع واکنش به اقدام بیجینگ است که پروازها را از امریکا به چین منع کرده است.
امریکا، چین را به نقض توافقنامۀ پروازهای مسافربری میان دوکشور متهم کرده است و گفته است که پروازهای مسافربری تمام خطوط هوایی چین به امریکا متوقف می‌شود.
پس ازهمه‌گیری ویروس کرونا که امریکا چین را منشای آن دانسته است و مقام‌های چینی را به پنهان‌کاری در مورد این بحران متهم کرد، روابط میان واشنگتن و بیجینگ به شدت پرتنش شده است.
شرکت امریکایی دلتا با نشر اعلامیه‌ یی از این تصمیم حکومت امریکا استقبال کرده است  و گفته است: "از اقدامات حکومت امریکا برای قبولاندن حقوق مان و تامین انصاف، حمایت و قدردانی می‌کنیم".
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سفارت چین تا کنون به درخواست‌ها برای ابراز نظر در این مورد، پاسخ نداده است.
چهار خط هوایی چین هفتۀ یکبار به امریکا پرواز دارند، اما شمار زیاد پروازها از چین به امریکا توسط پروازهای چارتری خطوط هوایی دیگر کشورها نیز انجام می‌شود.
امریکا در ۳۱ جنوری به دلیل نگرانی ازگسترش ویروس کرونا ، ورود شهروندان غیرامریکایی به امریکا را منع کرد که در جریان ۱۴ روز پیش از ورود به امریکا درچین به سر برده اند، اما هیچ گونه محدودیتی بر پروازهای شرکت‌های چینی به امریکا وضع نکرده بود.
اما در ماه فبروری، چندین خط هوایی امریکا داوطلبانه تصمیم گرفتند که پروازهای شان را به چین متوقف کنند.
#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا