اخبارTOPورزش

پیروزی افغانستان در برابر هند در انتخابی جام ملت های فوتبال آسیا و جام جهانی

۷ حمل باختر
تیم ملی فوتبال افغانستان، دریک بازی تماشایی، دو بریک هندوستان را شکست داد.
این بازی در مرحله ی انتخابی جام ملت های آسیا و جام جهانی به میزبانی هند امشب برگزارشد.
درین بازی ملی پوشان، حتی در نبود سه بازیکن کلیدی شان، تیم برتر میدان بودند.
درین بازی، ابتدا هندوستان از روی نقطه ی پنالتی توسط سونیل چتری ستاره ی نام آشنایش به گول رسید. اسلام الدین امیری، ارسال هندی ها روی محوطه ی جریمه را با دست برگشت داد و داور هم نقطه ی پنالتی را نشان داد.
بازی در نیمه ی نخست، با برتری یک بر صفر هندوستان به پایان رسید اما در نیمه ی دوم، ملی پوشان افغان سراپا حمله شدند و دریکی ازین حمله ها، افغانستان با شوت رحمت اکبری به گول تساوی رسید.
ملی پوشان پس از به ثمررساندن گول تساوی هم از حملات شان نکاستند تا این که سه دقیقه مانده به پایان نود دقیقه، دروازه بان تیم ملی هند، روی مهاجم تیم ملی افغانستان، در حالی که با او تک به تک شده بود، به ناچار خطا کرد و داور هم اعلام پنالتی کرد.
شریف محمد بازیکن شماره ۹ افغانستان با یک ضربه ی فنی، این ضربه ی پنالتی را به گول تبدیل کرد.
هندی ها که در خانه خود را در آستانه ی شکست می دیدند در دقایق پایانی وقت های قانونی و تلف شده، تلاش بسیاری کردند تا مگر به گول مساوی دست یابند اما موفق نشدند.
افغانستان با این پیروزی، چهار امتیازی شد و همچنان امیدهایش برای راه یابی به جام ملت های آسیا و جام جهانی، زنده ماند.
به گزارش آژانس باختر، افغانستان در بازی رفت، سه روز پیش، به تساوی بدون گول با هند رسیده بود؛ هرچند ملی پوشان افغان اعتقاد داشتند که داور با جانب داری از هند، یک پنالتی را به نفع شان اعلام نکرده.
بازی بعدی افغانستان در برابر قطر خواهد بود.
کارشناسان فوتبال با ستایش از سرمربی انگلیسی تیم ملی افغانستان، می گویند که او توانست تیم ازهم پاشیده و پراکنده یی را منسجم و به یک تیم خوب و رقابتی مبدل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا