سیاستاخبارTOPجامعه

پیام رییس الوزرای امارت اسلامی افغانستان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

 

 کابل ۲۱ حوت باختر

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذي فضل أوقات رمضان على غيره من الأزمان وأنزل فيه القرآن هدى وبينات من الهدى والفرقان والصلاة و السلام علی نبينا محمد و علی آله و أصحابه و التابعین لهم باحسان.

امابعد : برادران مؤمن افغانستان و تمام مسلمانان جهان

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته!

رسول الله صلی الله علیه وسلم که قبل فرارسیدن ماه مبارک رمضان در خصوص ترهیب و ترغیب روزه به اصحاب کرام و سایر مسلمانان توصیه می‌کرد.

نخست از همه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تمام مسلمانان جهان به ویژه ملت مسلمان افغانستان تبریک می‌گویم.

 

ماه مبارک رمضان ماه توبه و عبادت است که تمام اعمال نیک در مقایسه با سایر اوقات چندین برابر بیشتر اجر و ثواب دارد. الله تبارک و تعالی توفیق توبه، استغفار، اذکار، طاعت و عبادت مقبول را نصیب ما گرداند و با صحت و عافیت کامل توان ادای فریضه رمضان المبارک را برای ما عنایت فرماید. آمین یا رب العالمین

 در ماه مبارک رمضان قرآن عظیم الشان نازل شده است. در این ماه تزکیه نفس، رجوع به الله تبارک و تعالی، همدردی و اتحاد میان مسلمانان، صله رحمی و شفت و صدقه کردن به مردمان بی‌بضاعت بهترین فرصت است.

امیدوارم با توجه به این ارزش و فضیلت ماه مبارک رمضان، تمام مسلمانان از اجر، برکت و مغفرت این لحظات مملو از معنویت استفاده ببرند.

بر علمای کرام، خطیبان و ملا امان مساجد صدا می کنم که ضمن ادای نماز تراویح در مساجد، تعلیم دینی، دعوت، ترجمه قرآن عظیم الشان و دوره تفسیر را ترتیب دهند تا عموم مسلمانان از معنا و مقصد کلام الهی باخبر شوند. برادران مسلمان هم با علاقمندی و شوق در کنار تلاوت قرآن کریم، در دروس ترجمه و تفسیر اشتراک کنند.

اینکه رمضان المبارک پیام همدردی و صله رحمی دارد و انسان ها با روزه گرفتن از حال فقرا باخبر می‌شوند، بنابرین از تمام هموطنان آرزو دارم، اگر مسوولان حکومتی هستند و یا هموطنان ثروتمند و سرمایه دار، با مسلمانان تهیدست و فقیرکمک کنند، به ویژه آن هموطنان که در زلزله و سایر حوادث طبیعی آسیب دیده‌اند و همچنان مهاجران، خانواده‌های شهدا، بیوه زنان و یتیمان را فراموش نکنند.

بارها اینگونه شده با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از سوی شماری از افراد فرصت طلب در بازارها، قیمت مواد خوراکی دفعتا بلند برده شده است، همانگونه که رمضان، ماه شفقت و ترحم است، تاجران و دکانداران تا حد ممکن نرخ‌ها را کاهش دهند تا به هموطنان ناتوان و فقیر کمک صورت گیرد. تمام مسوولان باید به منظور جلوگیری از بلند رفتن نرخ‌ها نظارت جدی و اقدامات لازم کنند.

ماه مبارک رمضان امسال در حالی فرا می‌رسد که فلسطین به عنوان بخش جدا ناپذیر جهان اسلام به ویژه غزه مورد ظلم و‌ وحشت شدید متجاوزان صهیونیست قرار دارد «و جهان با چشمان باز نظاره‌گر آن است

ما یکبار دیگر بر تمام بشریت به ویژه سازمان‌های بین المللی و کشورهای اسلامی صدا می‌کنیم که مسوولیت شان را در راستای پایان دادن این ظلم و وحشت ادا کرده و به گونه عاجل از مسلمانان مظلوم غزه دستگیری و از آنان حمایت کنند. آنچه در غزه جریان دارد در جبین تاریخ بشریت یک داغ سیاه است و کشورهای که به این ظلم راه را هموار کرده اند و یا برای جلوگیری آن تلاش واقعی نمی کنند، شرکای جرمی اشغالگران صهیونیستی هستند.

 یکبار دیگر مراتب تبریکی خود را به مناسبت فرارسیدن رمضان مبارک به فرد فرد امت اسلامی تقدیم می‌کنم و دعا می‌کنیم که به برکت این ماه مبارک، الله تعالی میان مسلمانان اتحاد و همدلی کامل را به میان آورد.

الله متعال حافظ و ناصر مسلمانان ناتوان و زیر ظلم باشد. در این شب‌ها و روزهای ماه مبارک از تمام مسلمانان می خواهیم که مردم مسلمانان فلسطین را در دعاهای شان فراموش نکنند و با آنان هرگونه کمک و معاونت کنند.

آمین یا رب العالمین و ما ذالک علی الله بعزیز

الحاج ملا محمد حسن آخند

رییس الوزرای امارت اسلامی افغانستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا