اخباراقتصادجامعه

وزارت صنعت و تجارت: تولید کنندگان باید به کیفیت تولیدات و تعادل در نرخ‌ها توجه داشته باشند

کابل / 17 دلو / باختر

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در گفتمان مشترک که میان این وزارت و سکتور خصوصی برگزار شده بود، گفت که تولید کنندگان باید به کیفیت تولیدات و تعادل در نرخ‌ها توجه داشته باشند.

به گزارش آژانس باختر؛ در این گفتمان که به منظور “خودکفایی افغانستان” در مورد 200 نوع کالا به راه انداخته شده بود، سرپرست وزارت صنعت و تجارت از صنعت‌کاران سکتورهای مختلف خواست که در این زمینه با امارت اسلامی افغانستان بیشتر از پیش هماهنگی و همکاری کنند.

وی هم‌چنان از نمایشگاه اقلامی که افغانستان در آن به خودکفایی رسیده است، نیز بازدید کرد و از تولید کنندگان خواست که با توجه به وضعیت رقابت در بازار و شرایط اقتصادی مستهلکین، به کیفیت تولیدات و تعادل در نرخ‌ها توجه داشته باشند.

در همین‌حال، رحیم الله سمندر رییس هیئت عامل اتاق صنایع و معادن، گزارش کالاهایی را که افغانستان در آن به خودکفایی رسیده است، ارائه کرد.

در این گزارش مواد شوینده، کیک و کلچه، شیرینی‌، انواع نوشابه‌های غیرالکولی، آب معدنی، ظروف یکبار مصرف، ظروف المونیم و سنگ مرمر از عمده ترین اقلامی گفته شده است که افغانستان در آن به خودکفایی رسیده است.

همین‌گونه در این گفتمان در رابطه به مشکلات، چالش‌ها و راه حل‌ها نیز با صنعت‌کاران، تولید کنندگان و واردکنندگان بحث شد.

در پایان این گفتمان جهت تقویت بیشتر صنایع داخلی، خودکفایی و حل مشکلات صنعت‌کاران، از نمایندگان و مسوولان سکتور خصوصی خواسته شد که پیشنهادهای شان را به گونۀ کتبی با وزارت صنعت و تجارت شریک کنند.

وهاج

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا