اخباراقتصادجامعهTOP

وزارت صنعت و تجارت تفاهمنامه همکاری را با ۱۰ موسسه امضا کرد

کابل ۳۰ حمل باختر
الحاج نورالدین عزیز سرپرست وزارت صنعت و تجارت تفاهم‌نامه همکاری را با 10مؤسسه در بخش تشبثات کوچکتر، کوچک و متوسط امضا کرد.
دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت بانشر این خبر نگاشته است: سرپرست وزارت صنعت و تجارت می گوید که این تفاهمنامه ها به منظور حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با این موسسات انجام شده است.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید به مراعات نمودن پالیسی امارت اسلامی افغانستان گفت: در تطبیق پروژه‌ها؛ تلاش گردد تا از پروژه‌ها استفاده مفید مطابق به نیازمندی‌ها صورت گیرد و حق به حق دار برسد.
برمبنای این قرار داد ها که مصارف آن1.130.076 (یک میلیون و سه صد هزار و هفتاد و شش) دالر امریکایی میباشد قرار است شرکت های خصوصی پروژه های شان را در ولایت‌های کابل، بغلان، غور، هرات، لوگر، ننگرهار، بلخ، بدخشان و جوزجان تطبیق و در حدود 1000تن را به صورت مستقیم تحت پوشش قرار دهند.
قابل تذكر است كه وزارت صنعت و تجارت تاکنون تفاهم‌نامه همکاری و تطبیق 72پروژه را به ارزش مجموعی حدود(پنجاه و سه میلیون وشش صد و هفده هزار و پنجصدو و سی و دو) 53.617.532دالر امریکایی با مؤسسات ملی و بین‌المللی جهت انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط، در بخش‌های رشد، حمايت‌هاي مالي و تخنيكي، ارايه خدمات و ارتقای ظرفيت خانواده‌ها كارآفرين، ايجاد درآمدزايي واشتغال‌زايي، افزايش مهارت‌هاي صنايع‌دستي و حمايت از تجارت‌هاي كوچك‌تر، كوچك و متوسط و غیره در مطابقت به اصول و قوانين امارت اسلامی عقد نموده است که اولويت‌دهي در تطبیق این پروژه‌ها به مهاجرين و عودت‌كنندگان کشور و بیجاشدگان داخلی داده شده است که به تعداد 635.865 تن به صورت مستقیم و در حدود 4.371.570 تن به صورت غیرمستقیم در 25 ولایت کشور از تطبیق این پروژه‌ها مستفید می‌گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا