اخبارفرهنگ

وزارت اطلاعات وفرهنگ با سريلانکا، تفاهمنامۀ همکاری امضا می کند

کابل/ 19 ثور/ باختر

وزات اطلاعات و فرهنگ به زودی تفاهمنامۀ همکاری های فرهنگی را با سریلانکا امضا می کند.

به گزارش خبرنگار آژآنس باختر؛ محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز در ملاقات با سفیر سریلانکا گفت: افغانستان و سریلانکا روابط فرهنگی و تاریخی دیرینه دارند و به زودی تفاهمنامۀ همکاری های فرهنگی میان هر دو کشور امضا خواهد شد.

او در مورد آیین بودیزم معلومات داد و گفت: در افغانستان آثار زیاد بودایی وجود دارد و بامیان نيز از لحاظ داشتن آثار تاريخي، یکی از چنین مراکز مهم به شمار می رود. سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خواهان توسعۀ روابط فرهنگی میان هر دو کشور شد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت: ما علاقه مند هستیم که در بخش های موسیقی، تیاتر، مرمت کاری آثار باستانی و دیگر بخش های فرهنگی همکاری کنید و آثار دورۀ بودایی در سریلانکا به نمايش گذاشته شود.

پیال دی سلوا، سفیر سریلانکا در کابل،  روی تحکیم روابط میان هر دو کشور تاکید کرد و گفت: افغانستان و سریلانکا روابط فرهنگی دیرینه دارند  و کشورش علاقه دارد که در بخش های سینما، نشرات و سایر عرصه های فرهنگی افغانستان را همکاری کند.

او گفت: ما سیاحان را تشویق می کنیم که از میراث های فرهنگی بودایی و اسلامی  افغانستان دیدن کنند.

او از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دعوت کرد که در یک فرصت مناسب به سريلانکا سفر  کند و از میراث های فرهنگی آن کشور دیدن کند. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا