اخبارسیاستاقتصادTOP

هدایت الله بدری؛ بانکداری در افغانستان نه تنها از نظر شکل، بل درذات وماهیت با موازین شرعی سازگار باشد.

 

کابل، ۱۱ قوس، باختر

هدایت الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک گفته است که در حال حاضر هر گونه معاملات سودی ممنوع است و تمامی بانک‌های متعارف و سودی به بانک اسلامی مبدل خواهند شد.

دفتر مطبوعاتی این بانک، امروز در خبرنامه‌یی نوشته است که هدایت الله بدری این گفته ها را در  کنفرانس دو روزه «جلوگیری از رکود اقتصادی آینده و راهکارهای جهان بدون نفت در پرتو تنوع اقتصادی و بانکداری اسلامی» در بحرین برگزار شده است بیان کرده است.

بدری گفته است « د افغانستان بانک  مصمم است تا سیستم بانکی و مالی افغانستان را به طور کامل اسلامی و  از ربا و دیگر اعمال حرام پاک کند. در حال حاضر هرگونه معاملات سودی ممنوع است و تمامی بانک‌های متعارف و سودی  بر اساس پلان، به بانکداری اسلامی  مبدل خواهند شد

او افزوده است که تلاش دارند تا با بهره گیری از تجارب سایر کشورهای اسلامی و تخصص و دانش نهادهای بین المللی اسلامی، نظام بانکی و مالی افغانستان را عاری از ربا و سود کنند و محصولات مالی بانکداری اسلامی نه تنها از نظر شکل، بلکه در «ذات و ماهیت» باید با موازین شرعی سازگار باشد.

او هم‌چنان تاکید کرده است که تامین مالی بانکی باید در حوزه هایی انجام شود که به نفع مردم باشد و در رسیدن به اهداف شریعت کمک کند، پروژه هایی باید مورد توجه و تمویل قرار بگیرد که سبب ایجاد شغل، کاهش فقر، تضمین عدالت اجتماعی- اقتصادی و موثر در بهبود محیط زیست می شود.

گفته شده است که سرپرست د افغانستان بانک در حاشیه نشست یادشده  با شماری از مسوولان نهاد مالی بین‌المللی،  روسای بانک‌های مرکزی شماری از کشورهای اسلامی، دیپلماتان، مدیران اجرایی بانک‌های اسلامی، علما و اعضای کمیته‌های شرعی بانک‌های اسلامی و نماینده علمای بنگله دیش دیدار و روی بانکداری اسلامی و تحکیم روابط دوجانبه مسایل اقتصادی و بانکی، چگونه‌گی بانکداری اسلامی در افغانستان و دلایل ثبات پول افغانی گفتگو کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا