اخبارفرهنگTOP

مولوی عتیق الله عزیزی، بر آغاز هر چه زود تر کار استحکام منار پنجم هرات، تاکید کرد

کابل/24حمل /باختر
مولوی عتیق الله عزیزی، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز درنشستی با رییس خدمات فرهنگی آغاخان و هیئت همراهش، گزارش مطالعات این هیئت دررابطه به استحکام منارپنجم هرات را شنید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست درحالی که رییسان حفظ آبدات تاریخی، باستانشناسی و موزیم ملی نیزحضورداشتند، انجنیراجمل میوندی رییس خدمات فرهنگی آغاخان و داکتربوستانی مسوول امور اجرایی برای منار پنجم هرات، گزارش ازمطالعات، تحقیقات وعکس برداری های که درحدود یک سال ازمنارپنجم هرات انجام شده است، ارائه کردند.
آنان خاطرنشان کردند که این منار نیاز جدی به استحکام دارد و کار استحکام آن در دو مرحله صورت می گیرد که درمرحلۀ نخست استحکام منار به واسطه انگلارند خواهد بود تا جلو فروریزی منارگرفته شود وزمینه برای کار اساسی استحکام مساعد شود.
بعد، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، ازکارکرد ها و زحمات هیئت ریاست خدمات فرهنگی آغاخان، به قدردانی یاد کرد و بر آغاز هرچه زود تر کار استحکام منارپنجم هرات، تاکید کرد.
همچنان در این نشست فیصله شد که هیئت مشترک وزارت اطلاعات وفرهنگ و نهاد خدمات فرهنگی آغاخان، به منظور آغاز مرحلۀ نخست کار استحکام منار پنجم هرات، درآیندۀ نزدیک به آن ولایت سفر کنند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا