سیاستاخبارTOPورزش

مولوی عبدالکبیر: نیاز است جوانان انرژی خود را در کسب افتخارات به کار گیرند

 

کابل، ۱۷ جدی، باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است: نیاز است جوانان انرژی خود را در آبادی کشور، بدست آوردن افتخارات و فعالیت‌های مثبت به کار گیرند.

دفتر مطبوعاتی این معاونیت، در خبرنامه‌یی نوشته است که مولوی عبدالکبیراین گفته ها را هنگام دیدار  با تیم قهرمان مرحله پنجم مسابقات ملی بزکشی  بیان داشته است.

در خبرنامه به نقل از مولوی عبدالکبیر آمده است «پس از پیروزی جهاد نیاز است که نسل جوان انرژی خود را در راستای آبادی، افتخارات و فعالیت‌های مثبت به کار گیرند تا افغانستان بتواند با جهان رقابت کند.»

او ضمن سپاس‌گذاری از برگزار کنندگان رقابت های بزکشی و تبریک گویی به قهرمانان این دور رقابت‌، گفت: جای مسرت است که جوانان بخاطر بازی های  ملی زحمت می کشند و افتخارات بدست می آورند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود که امارت اسلامی از ورزشکاران حمایت می‌کند و به منظور حل مشکلات آنان اقدام خواهد کرد.

غلام سرور جلال، رییس فدراسیون بزکشی، گفت که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی در کشور این بازی‌ها به مناطق دورافتاده کشور رسیده و به همین دلیل بهترین استعداد‌ها در حال ظهور هستند و علاقمندی مردم به بازی بزکشی به حیث بازی تاریخی و ملی افغانستان افزایش یافته است.

گفتنی است که این دور رقابت‌های ملی بزکشی با قهرمانی تیم سرپل پایان یافته و در این دیدار مسوولان و پهلوانان تیم بزکشی سرپل نیز به منظور پیشرفت این ورزش در آن ولایت پیشنهادهای شان را بیان کردند.

هم‌چنان شماری از نمایندگان گنگ‌های زون شمال کشور در دیدار جداگانه‌ای با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان خواست‌های شان را در زمینه های کاریابی، فراهم کردن سهولت‌های لازم و استخدام گنگ‌ها در ادارات حکومتی مطرح کردند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز گفته است که امارت اسلامی تمام اتباع خویش را به یک نظر می‌نگرد و میان آنان هیچ تفاوت و تبعیض قایل نیست. وی افزود که گنگ‌ها همانند سایر افراد جامعه حقوق یکسان دارند و با توجه به ظرفیت کاری و استعدادهای ویژه آنان، زمینه آموزش و کار برای آنان فراهم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا